zaterdag 19 juli 2014

Zaterdag Vlinder zwijmel

Met alle berichten in de media over het neergeschoten vliegtuig en wat ik via mijn zoon te horen kreeg - hij en veel van zijn maten vlogen ook regelmatig over dat gebied (nu dus niet meer) -  en hoe fragiel en snel een mensenleven voorbij is, ging ik in mijn geheugen op zoek naar een passende titel bij dit gevoel.

Toen ik net in mijn tuin een mooie vlinder op mijn Zonnehoedbloem zag zitten, wist ik het:



Een lekkere kitsch uitvoering, maar het gaat mij meer om de tekst en om de herinnering aan een BBC serie die dit lied als theme-tune had. Vond het toen al mooie simpele melodie, alhoewel ik niets heb met Country. Maar dat maakt geen fluit uit; muziek is niet in hokjes te stoppen. Als het je hart maar raakt.



Het is te warm om me verder om onbelangrijke zaken druk te maken. En in het licht van wat er door oorlogen allemaal veroorzaakt wordt,  ook totaal onbelangrijk. 

Konden we maar gewoon tevreden zijn met wat we allemaal wel hebben en niet nog dat polletje groen van de buurman erbij willen. Of zijn auto. Of zijn vrouw. Of hun auto. Of hun soort kleding. Of hun bankrekening. Of toch dat stuk grondgebied, want 200 jaar geleden was dat ook van onze familie. Of dat staat in ons heilige boek. Of althans...zo leggen wij dat uit. Omdat dat onze hebzucht beter uitkomt. Of onze wraakzucht. 

Vanochtend direct witte was gedraaid, die na een half uurtje of zo al droog was, dus nu toch nog maar mijn dekbedhoes en spullen in de wasmachien. Ook met een uurtje droog, dus kan straks lekker schoon in de kast. Kijk...dat zijn dingen waar ik oprecht blij van word. Van schone was die lekker buiten droogt wappert. En direct vanochtend mijn bed weer opgemaakt. Klus geklaard en vanavond in een heerlijk schoon bedje. Met een tropenbepakking, dus dekbed maar even niet. 

Weet iemand als je een peperplantje hebt en de pepers zijn groen, of ze net als tomaten in de zon in de vensterbank nog rood worden?? (Om maar van de hak op de pepertak te springen..)







6 opmerkingen:

Janne zei

Ligt aan de soort. Sommige kleuren rood en sommige blijven groen! Gewoon in de zon zetten!

Anoniem zei

"Het is te warm om me verder om onbelangrijke zaken druk te maken. En in het licht van wat er door oorlogen allemaal veroorzaakt wordt, ook totaal onbelangrijk."

Heel mooi gezegd.

natasja zei

Ik kan er vandaag allemaal geen woorden aan geven. Het is jou wel gelukt. Pepertjes... geen idee...

Anoniem zei

en gelukkig hoef ik me alleen maar druk te maken over de warmte als ik me druk zou willen maken, wan dan ben je toch een gelukkig mens als dat je enige zorg is op dit moment. je opmerking over het heilige boek of dat nu de koran of de bijbel of wat dan ook is geeft precies aan waarom ik soms zon moeite met geloven heb of dat nu het christendom, moslims enz enz zijn, want de belangrijkste boodschap van een geloof zou toch liefde moeten zijn en niet de regels of recht op land.

Joanne zei

Een mooi logje. En zo waar!

Liefs Frederique

Bibje zei

schattig liedje....;)