zaterdag 25 juli 2015

Jaren 70 zwijmel

Toen ik in het midden van het land woonde op kamers in die stad waar dit jaar de Tour begon, gingen we, de vriendin waarmee ik een etage deelde, ieder weekend lekker dansen en stappen.

We vonden onszelf vrouwen van de wereld, maar waren in feite gewoon provinciale mutsen. Maar met een glas Martini met ijs voor onze neus en onze uitgaanskleding aan, dik in de make-up leek het heel wat. En om interessant te doen ook een sigaret in onze vingers, dan kon je mysterieus rook om je heen blazen.

Ik had geen idee hoe mooi ik toen was, want voelde me altijd de 'dikke vriendin' vergeleken bij mijn vriendin; ik was de eeuwige side-kick, want zij kreeg altijd alle aandacht van de mannen en ik mocht, net als Annie haar tasje vasthouden.

Dat was natuurlijk niet zo, maar ik zag gewoon niet dat ik er wel degelijk mocht zijn. En dat ik ook aandacht kreeg, alleen dan moet je het wel zien en niet in je glas blijven staren natuurlijk haha! En was ook tamelijk verlegen, dus het spel van flirten had ik geheel niet onder de knie.

Toen ik bij een grote landelijke bank ging werken met alleen maar mannen en die mannen me allemaal wel heel erg leuk vonden, toen vond er even een 'het kwartje valt' moment plaats. En toen ook nog 1 van die mannen me zei me wel heel aantrekkelijk te vinden, toen begon ik te stralen. En kennelijk straal je dat dan uit. Dat je er wel degelijk mag zijn. Kijk...dat gevoel wil ik graag weer terugvinden. Omdat ik mijzelf gewoon leuk genoeg moet vinden om te gaan stralen.

Anyways....onderstaande song, hoorden we vaak voorbij komen in die tijd. Lekkere zwijmel!
Net even snel een klein rondje boodschappen gedaan, want ook nog maar een klein beetje budget, maar creatief met kurk en dan kom je een eind. Ik ga gewoon een lekker soepje maken, dat kost niks en daar kan ik een aantal dagen van eten. Zo komt Splinter door de Winter.












9 opmerkingen:

Anoniem zei

Dank voor je swingende zwijmel. Ik gun je weer helemaal dat kwartje moment.

Bibje zei

Dat flirten heb ik nog steeds niet onder de knie hoor, ik snap er helemaal niks van haha

hoewel ik in de seveties deze muziek niet te pruimen vond vind ik het nu wel leuk om te horen. Goede keus dus :D

enne je gat het redden! echt waar!!!!!! <3

Pecunia zei

Flirten...nu 56 jaar later weet ik nog steeds niet hoe dat moet. Maar ja, de laatste 34 jaar was het ook niet nodig..en hopelijk nog een heleboel jaren niet.

Petr@ zei

Met dit lied ben ik weer terug in de disko! Heerlijk!

Unknown zei

Een 'kwartje-val-moment' .... Wat beschrijf je dat heerlijk.
Het zelf vinden er wel degelijk te mogen zijn maar dat niet zo voelen...zou dat iets typisch Nederlandse nuchterheid zijn?
En die 'landelijke bank' .... als ex-bankster vraag ik me nu natuurlijk af welke ;-)
En... wat herkenbaar .... ook ik kreeg het bij de bank pas echt in de gaten... ondanks het feit dat ik toen al verloofd was ..

Kwartje-val-moment... die had ik zopas! Ik heb namelijk nooit door gehad dat die ene naam in mijn reacties bij het zwijmelen aan jou toebehoorde *grinnik, hoe suf ik kan zijn *grinnik* . Ach onder het mom van 'beter laat dan nooit' is het wel oke toch.

Fijn weekend.

Unknown zei

oh oeps...vergeet ik te reageren op je muziek....

waarheid als een koe natuurlijk en dat op een prettige wijze ingevuld op noten en melodie.

Trees zei

Komt vast weer goed met dat kwartje! Je moet van jezelf kunnen houden.
Had ik ook moeite mee, maar nu niet meer! Ik leef weer en mag er zijn denk ik nu! :-)
Lekker nummer ook!

Dwarsbongel zei

Geef jezelf genoeg reden om tevreden over jezelf te zijn, trek je niet aan van wat jij denkt dat anderen vinden hoe je zou moeten zijn, en al helemaal niets van trends die "in de mode zijn". Met dat eerste lijk je me aardig goed op weg, als ik je verhaal lees!
Het was niet mijn favoriete muziek, maar ik herken het wel. Ik heb het niet gekocht destijds, maar dus ook niet de radio uitgezet. En nu is het een beetje nostalgie...

Joanne zei

Heerlijk nummer! Je komt er wel. Daar heb ik alle vertrouwen in.

Liefs Frederique