zaterdag 18 juli 2015

Nachtmerrie zwijmel

Werd vanochtend badend in het zweet wakker van een te echte droom. Hij voelde in ieder geval heel echt. Gelukkig weet ik, dank zij mijn kloppende administratie dat het niet echt is, dus kan ik het achter me laten. Maar kennelijk speelt het wel in mijn hoofd. Die angst om af te glijden.

Droomde dat ik thuis was en werd gebeld door een deurwaarder. 'Ja u bent mevrouwtje Citroen en ik kom zo bij u langs, want u negeert nu al maandenlang alle brieven over uw rekeningen bij Twitter (ja...zelfs in mijn droom dacht ik heuh Twitter...da's toch gratis??).

U heeft duizenden euro's openstaan en nu kom ik langs en alles in beslag nemen. En neen...als u de deur niet open doet, doet de politie dat wel voor mij. Dus loop niet weg!"

Dus vond deze zwijmel wel bijpassend.



En daarna deze, want dat is waar het echt om draait.




Ik ga dus vandaag alweer op zoek naar mijn eigen Satisfied Mind. Nog beter focussen op wat ik allemaal wel heb, zo direct lekker op mijn eigen terrasje verse koffie drinken en een heerlijke eigengemaakte muffin met topping eten die mijn dochter maakte voor het Suikerfeest. En lekker dat ze zijn. Zo wist ik niet dat ze zo lekker kon bakken die dochter van mij. Zij is alweer naar haar werk, heel vroeg in de ochtend, zonder klagen. Dus kan ik wat van haar leren en negeer ik mijn weinige werk-uren, omdat ik gisteren een paar keer in eigen tijd naar de wc ging. En dat niet betaalt krijg. Maar goed; dan is het letterlijk even naar mijn eigen gezeik luisteren wat ook wel weer grappig is.

Kocht gisteren voor haar wat Baklava en andere lekkernijen bij de Turkse supermarkt en vond het plotseling ontroerend toen ik de dame achter de toonbank een fijn Suikerfeest wenste. Ik schoot een beetje vol want stelde me voor hoe fijn het is als wij van onze moslimwinkelbediendes te horen krijgen Fijne Kerstdagen en wij nooit wat terug zeggen op hun feestdagen.  Maar ja, ik was kennelijk gisteren nogal sentimenteel.

Had ernstig behoefde aan saamhorigheidsgevoel. Ergens bijhoren. Gewoon gelukkig zijn. Dus dat gevoel, die satiefied mind, daar ga ik naar op zoek vandaag. En zeker weten dat ik 'm vind!


Eid Mubarak!


10 opmerkingen:

Pecunia zei

Ik wens je een fijn Id-al-Fitr (opgezocht via google). En heel veel tevredenheid. Ik heb de vriend van mijn dochter gisteren hetzelfde gewenst.

Anoniem zei

Wat weet jij de muziek toch goed bij de gebeurtenissen aan te passen. Ik hoop dat de nachtmerries wegblijven. Sterkte.

Unknown zei

Ach meissie toch!
Maar wel heel goed dat je het kunt relativeren!
Ergens beproef ik, corrigeer me maar als ik het fout zie hoor, dat je jezelf (nog steeds) teveel 'moeten' oplegt... en dat is zo vermoeiend.

Ik wens je dát toe wat je nu vanuit het diepst van ziel nodig hebt!

En ja wat Marja ook al zegt, jouw muziekkeuzes bij je verhalen sluiten meest naadloos aan!

Ria zei

Van zo'n nachtmerrie zou ik ook ongelooflijk zweten.
Ik hoop dat je vandaag de satefied mind hebt gevonden .

Groetjes, Ria

Joanne zei

Prachtige muziekkeuze bij een mooi logje. Gelukkig was het maar een nachtmerrie, maar die lijken soms zo echt, hè?

Liefs Frederique

Ivy zei

Dromen zijn bedrog, laten ze je dag niet bederven.

Trees zei

En gevonden? Ik hoop het voor je!
Kom een beetje laat aanzetten.. maar wat een goeie nummers heb je geplaatst! Heerlijk!

Nietzomaarzooo zei

Las juist dat als je droomt over onbetaalde rekeningen je juist geld mag verwachten. Nou...dat geeft de burger moed :)

Nietzomaarzooo zei

Dank je Pecunia. Laten we de overeenkomsten zoeken en niet de verschillen.

natasja zei

Oei... dat is niet fijn wakker worden...
Maar het leverde wel een mooie zwijmel op (Jeff Buckley, prachtig!)