Viel me al een paar weken op dat iemand die zich graag Manager noemt, op onze vestiging aanwezig was. Beetje vage reden, maar ik kreeg toch wat argwaan.
Worden we in de gaten gehouden?
Rapporteert hij naar het hoofdkantoor over wat hem opvalt.
Telkens weglopen van de flexwerkplek en dan bellen.
Voelt zich geheel thuis hier; gooit in de ochtend onze ramen open, zonder even te checken of iemand daar last van heeft.
Subtiele zaken.
Vandaag werd in het werkoverleg aangekondigd, waar opeens nog veel meer mensen van het hoofkantoor aanwezig waren behalve dan die Manager, dat onze teammanager iets anders gaat doen in de organisatie (demotie noemen ze dat) en deze nieuwe ster, deze manager hier bij ons de dagelijkse leiding krijgt.
Jottem.
De Manager begon vrijwel elke zin met "Ik". Dat zegt ook veel. En had er zin in. Joh...een team met 5 langdurig uitgevallen medewerkers? En de rest staat op breken? Enig! Uitdaging!
Weer een nieuwe bezem die vooral een schoon straatje wil vegen schat ik in. Niet dat het opeens heel erg prettig gaat worden qua sfeer.
Na afloop bleef het lang stil. En nee, niemand had wat te zeggen of te vragen. Meteen al een onveilige werksfeer gecreëerd deze manager. Olé!
8 opmerkingen:
Wat een onrust, alsof je nog niet genoeg op je bordje hebt. Ik leef met je mee en hoop zo dat er ook goede en fijne veranderingen voor jou komen. Je bent sterk en vakbekwaam, maar ook jij hebt een echte manager nodig die jouw en het team steunt en niet de zoveelste ego-tripper.
Misschien is dat opengooien van de ramen een goed teken. En laat hij letterlijk een frisse wind binnen. Ik lees dat je er geen vertrouwen in hebt, maar misschien valt het mee...
Geef hem het voordeel van de twijfel en staan er positief tegenover, je weet maar nooit. En dat hij zegt dat hij er zin in heeft is logisch, hij kan moeilijk zeggen dat hij er geen zin in heeft.
Het lijkt wel een ketting van ellende op je werk.Hoeveel gaan er nog meer uitvallen?
Wie weet heeft hij goed geobserveerd als hij langs kwam om te "werken" en gezien wat jij ook ziet.
Als hij wil dat het clubje snel en efficient werkt zul je er meer teamgeest in moeten brengen door ze te waarderen en vandaaruit stimuleren.
En als het niet sneller kan houd het op. Dan liggen eissen te hoog.
Maar slechter als de weggestuurde kan het toch bijna niet worden?
Sterkte. JENNEKE
managers komen en managers gaan. Blijf jezelf, er zullen weer verbeterplannen etc. gelanceerd worden. Het zal nooit anders worden heb ik ervaren.
Ik heb een paar keer goede managers meegemaakt, en ook een paar slechte. De goede: echt, heerlijk. Je hebt er geen last van als je lekker aan het werk bent, ze helpen je als er problemen zijn en wie weet hebben ze soms al wel problemen voor mij opgelost zonder dat ik het doorhad. De slechte: oei oei oei. Narigheid.
Nou hoop ik dat het mee gaat vallen bij jou, maar ik ben het met je eens dat de voortekenen niet erg gunstig zijn. Voorzichtig maar en afspraken goed vastleggen op papier...
(Een vriend van mijn vriend stuurt dan altijd een mail: "Zoals we zojuist besproken hebben, ga ik X en Y voor jou uitzoeken in de komende week en laat jij mij voor vrijdag nog weten hoeveel Z je van me nodig hebt, zodat ik volgende week A voor jou kan doen." Komt er een bevestigend of geen antwoord op de mail, dan is het bewijs dat je dit ook echt mondeling hebt afgesproken. En komt die persoon dan vragen waar A blijft, dan kun je er op wijzen dat hij eerst jou nog iets moest laten weten over Z. )
Tijdens mijn werk in de schoonmaak al verschillende locatie managers meegemaakt en iedereen begon met de opmerking ,ik ga het heel anders aanpakken en zorgen dat het voor iedereen prettiger word. Inmiddels al zo vaak gehoord dat je denkt, ja het zal. De laatste dame vroeg nadat ik haar 2 keer gesproken had wat ik van haar vond. Nou tot dan viel ze mee, maar ja, dat zegt natuurlijk niks. Vond ze maar een rare uitspraak ,omdat zij toch echt alles anders ging doen. Helaas zijn we nu ruim een jaar verder en is er van verbetering weinig te merken. Tenslotte moeten ook managers zich houden aan de vanuit hogerhand gestelde regels en beperkingen, Johmar
Een reactie posten