vrijdag 14 juni 2013

Rutte, ik heb mijn best gedaan hoor!

En dat als uitkeringstrekker! Heb deze maand wel 2 aankopen gedaan. Gereedschap wel te verstaan. Met zeer aantrekkelijke korting bij de diverse bouwmarkten te koop en na overwegen om het te huren als het nodig is een simpele rekensom gemaakt die aangaf dat kopen goedkoper uitkomt.

Dus inderdaad geld uitgegeven om straks geld te besparen. Een schuurmachine komt vaak van pas, zeker met dat project van Maak je Eigen Tuintafel nog in de planning en een dochter die ook wat schuurprojecten heeft klaarstaan.


Zou vandaag een zakelijke afspraak hebben, maar die is net afgezegd. Komt goed uit, want ik heb het razenddruk. Met niet werken. Wel net werken.

En solliciteren natuurlijk ook nog, maar wat loop ik daar regelmatig tegen traditioneel denkende HR managers aan. Niet luisteren, maar direct het standaard antwoord geven; stuur maar een Open Sollicitatie of erger; we hebben geen vacature.  Misschien moet ik ook wel schaven aan mijn belscript (pfff...dat klinkt zwaar) en beter nadenken hoe ik de boodschap breng, maar pffff...

Ben ook nog bezig met maken van een jurk voor het trouwfeest van mijn oud-collega. Leuk hoor. Ben nu net klaar met het patroon tekenen en dan deze week het knippen van de stof.  Krijg energie van het maken van dingen. Of dat nou in de tuin iets is, of een schilderij voor mijn collega, een jurk voor mijzelf. Iets creeeren doet me goed.

Zo...nu de deur uit, oud papier weggooien, boodschappen doen, OV kaart opladen want vanavond een gezellige borrel met 2 oud collega's. Al gekeken wat de efficienste manier van reizen is, hoe ik het beste uit mijn OV kaart kan halen.

Valt me trouwens op; gisteren had mijn dochter een auto van haar werk mee (lang overwerken ivm veel aanvragen) en ze gaf aan dat ik wel even naar de bouwmarkten kon met de auto. Toch ging ik op de fiets, kwam nog net droog thuis en dat deed me niets. Fietsen is goed voor me en ik merk dus dat ik mijn auto veel minder mis dan ik voorzien had.

Het scheelt natuurlijk dat ik niet meer een haal- en brengmoeder ben, zoals 10 jaar terug. En dat ik weet dat ik voor een klein bedrag zo een auto kan kopen als ik dat zou willen, maar het dus niet wil. En dat is het hele verschil. Ik maak bewust die keus. Niet iemand voor mij. Oh...dus Sorry Rutte; ik heb geen auto gekocht!

Nou....hoppa....in de benen!

Geen opmerkingen: