woensdag 29 januari 2014

En....aktie!

Vandaag uitgezocht hoe ik hulp kon krijgen bij het beter omgaan met ingeslo0en gewoontes/gedachten en overtuigingen en daarvoor eerst maar even bij mijn ziektekostenverzekering gekeken.

Daarna de huisarts gebeld voor een verwijsbrief en die kan ik maandag, na een kort consult, halen. De huisarts wilde me toch wel even persoonlijk spreken. Wel 10 minuten lang :). Maar even mijn pitch voorbereiden dus.

Verder nog rondgekeken voor psychologen/coaches in de buurt, die dan weer onder de zorgverzekering vallen. Dat zijn er genoeg, alleen heb ik geen enkele referentie in mijn omgeving die me zo'n dienstverlener aanbeveelt. Als iemand weet waar ik op moet letten, lees ik dat graag.
Ik ben wel erg eigengereid en eigenwijs, want heb zelf ook een coachopleiding gevolgd en weet dus hoe makkelijk je jezelf tot coach kan bombarderen zonder de balk in je eigen oog te zien. En ik had het gevoel dat de meesten (en ik dan kennelijk dus ook) wel een balkje of meer meedroegen.

Enfin...het voelt goed om direct door te pakken en de volgende stappen te nemen. Ook kwam vandaag mijn cursusmateriaal binnen, dus dat kan ik ook gaan inplannen.


Het was een kille koude dag, maar goed ingepakt vond ik het niet zo erg. Des te lekkerder voelt het dan als je weer thuis bent en een kop warme thee kan drinken.

Dochterlief kwam nog even langs en uitgebreid over haar toekomstplannen gesproken. Het viel me op en dat heb ik ook tegen haar gezegd, dat ze haar zaakjes goed op orde heeft. Geen achterstanden, goed overzicht en nog steeds goed bezig met haar gewicht en sporten. Ik vind het ook heel erg bevrijdend dat ik met haar gewoon open over mijn fouten in het verleden kan praten, vooral dan in dit geval op financieel gebied. Welke zaken belangrijk zijn om grip op te houden.

Nog een diepte-investering van een iets meer dan een euro gedaan voor een pot pindakaas voor de vogels. De vorige hadden ze helemaal leeggesnoept. Koolmeesjes verdwenen gewoon in de pot en de grote kauwen en Eksters die even moeten oefenen hoe ze zich vasthouden aan de pot en dan hun kop naar binnen gooien om een hapje pindakaas te verkrijgen. Altijd vermakelijk om te zien.


5 opmerkingen:

Petra zei

Klinkt allemaal behoorlijk goed :-) . Ik zou ook de huisarts vragen of deze goede ervaringen heeft met bepaalde psychologen.

pourquoi pas ??? zei

Ik weet niet of ik jouw email adres nog heb wil je mijn anders mailen; sb125104@telfort.nl
liefs en welterusten. ik moet nu de kou in met hond en katten. brrrrr.

Lot zei

Huisarts zal je vast wel iemand kunnen aanbevelen.

Anoniem zei

Goed dat je de stap hebt genomen. En tja, die coachwereld, hè? Veel kaf tussen 't koren. (Heb zelf ook een coach/counsellorsopleiding gevolgd.) Een psycholoog of psychotherapeut staat overigens ook niet klakkeloos garant voor een goede kwaliteit van de hulpverlening, is mijn ervaring. Altijd op je gevoel afgaan, zou 'k zeggen. Succes!

Nietzomaarzooo zei

Je hebt email!