vrijdag 3 januari 2014

Nieuwe mappen

Nou ja, eigenlijk gereclycleerde mappen (ordners) voor 2014. Altijd aan het begin van het nieuwe jaar gooi ik de administratie ouder dan 5 jaar weg. Lekker snipperen. Dan heb ik weer een ordner over en die kan dan weer ingezet worden voor het nieuwe jaar. Een fijn rijtje dezelfde kleur mappen.

De tabbladen kunnen ook nog weer een jaartje mee. Omgekeerd nogmaals beschrijven maar dan aan de achterkant van de tab, of gewoon dezelfde volgorde aanhouden.
Ook heb ik een aantal tabbladen per maand, voor elke maand eentje en daarachter stop ik alle facturen die in die maand betaald moeten worden, zodra ze binnenkomen. Niet in een laatje dus, maar hoppa...in de map.

Vind dit altijd een heerlijk werkje. Ook direct, als de jaaropgaven binnen zijn die onder het Tabje Belastingen opruimen, dan heb ik alles bij elkaar.

Heel verschil met zo'n administratie Schoenendoos of rechterbovenlaatje.

En mijn uitgebreide excelsheet, met diverse tabbladen voor bijvoorbeeld mijn huishoudgeldbesteding, mijn begrotingen voor diverse zaken en een tabblad met de maandelijkse vaste lasten en overzicht wanneer wat wordt afgeschreven en ook daadwerkelijk is afgeschreven. In leuke kleurtjes, dan kan ik snel zien of ik inderdaad helemaal bij ben. Geen achterstanden. Kost me wekelijks maar een kwartiertje werk. Maar wel de gemoedsrust van weten wat er uitgaat en wanneer de hobbels en bobbels in het jaar zijn te verwachten (zaken die maar éénmaal per jaar komen of een paar keer in het jaar).

Vanochtend hadden we weer een bijeenkomst van mijn kluppie werkzoekenden. Het was weer inspirerend en fijn om te zien dat we niet bij de pakken blijven neerzitten, maar echt in aktie komen. De komende weken moeten we aan de bak met een aantal aktiepunten en ik ben benieuwd naar de verslagen. Ook direct zelf weer aan de bak. Was will das weib en was kann das weib?? Ook maar weer eens gaan mappen. Mindmappen.


En GRoter leren denken, niet zo bescheiden. Ga die plannen verder uitwerken dus. De discipline heb ik....hoe kan het anders dat een werkzoekende gewoon op vrijdag 3 januari om 0800 uur bij de bushalte staat om te gaan netwerken? Niemand die me dwingt.

En daardoor ook nu weer het gevoel heeft dat het weekend voor de deur staat. Deze week lekker bezig geweest en nu weer even ontspannen :)





1 opmerking:

OpnieuwBeginnen zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.