zondag 5 januari 2014

Waar is de mol?

Het was het eerste gedeelte van de middag hier nog stralend blauw en dus ben ik op de fiets geklommen en ben een eindje gaan fietsen. Dat dachten waarschijnlijk meer mensen, want het was ontzettend druk in het nabijgelegen bos. Sommige wandelaars letten niet echt op en denken dat ze alleen op de wereld zijn; laten hun hond of kind lekker van links naar rechts lopen; zonder uit te kijken of te bedenken dat ze op een fietspad lopen. Daar kunnen die honden en kinderen niets aan doen, maar diegenen die op hen letten wel.

Maar goed, behalve bijna een hond omver gereden (sorry hond) niets gebeurd en het was lekker om buiten te zijn. Helemaal niet koud, had echt geen handschoenen nodig en de winterjas voelde ook bijna te warm.
Daarna wat opgenomen series bekeken (Luther o.a.) en nog wat administratieve klusjes gedaan.

Gisteren nog naar de bibliotheek geweest. Het rook daar enorm naar dennebossen, want de Gemeentereiniging had daar zijn inleverpunt voor oude Kerstbomen. Als rattevangertjes van Hamelen kwamen overal kinderen aanlopen met 1 of 2 of sommigen wel 3 kerstbomen. Waarschijnlijk kregen ze er iets voor, maar omdat mijn kinderen ruim volwassen zijn, zijn dit soort acties aan mij voorbij gegaan. En natuurlijk omdat ik een nepperd heb.

Zag nog een interviewtje in Jinek met de heer De Mol over zijn nieuwe show Utopia. Ik ben benieuwd. Ik geloof niet zo in een Mooie Goede nieuwe samenleving vanuit het niets (maar wel met tig camera's die je bespieden). Hij bracht het nieuws alsof er een nieuw mensch zou ontstaan, beter, mooier en dit de aanzet zou zijn tot een enorme wereldverbetering. De heer De Mol als God.2.

En dan is het morgen weer een normale week. Geen feestdagen meer, morgen alleen om 12.00 uur het alarm en dan wachten op de winter. Zonder de ellende van uitglijden of valpartijen liefs.
Maar aan de verse molshopen te zien vandaag gaat het morgen eerst weer regenen.


Nou...saai logje vandaag. Toch voel ik me niet saai, maar wel een beetje braaf. Ondanks de pittige groene laarsjes en een jurk aan op de fiets :)



Geen opmerkingen: