maandag 28 juli 2014

De kop is er weer af.

Of een ander cliché gezegde over de Maandag.

Bijna vrijdag hoorde ik ook regelmatig iemand op maandagmorgen om 09.00 uur zeggen. Jammer, want zo zit je met je hoofd al ergens anders en beleef je niet volop wat de dag je te bieden heeft.

Dobberen op een opblaasbaar bedje door de straten van Amsterdam bijvoorbeeld..


Vandaag kwamen en zoon en dochterlief even langs. De een weer op weg naar zijn standplaats in S  candinavie, na een leuk weekend met zijn vrienden, de ander om hem nog even te kunnen zien en daarna door naar haar werk. Dat kleine stukje van de bushalte naar mijn huis was ze doornat geregend. Zo stond ik daar haar schoenen droog te fohnen op een maandagochtend. Hielp niet echt, maar je moet toch wat.

En aangezien ze aangaf dat ze tot laat moest werken en bij thuiskomst de winkels dicht zouden zijn en het de rest van de ochtend en gedeelte van de middag maar bleef gieten (een lege emmer in de tuin was bijna geheel vol geregend!), heb ik lekkere dingen gebakken voor het Suikerfeest voor haar vrienden.
En toen het droog was alles in een trommeltje gedaan en naar haar werk gebracht. Het was jaren terug dat ik koekjes heb gebakken, maar het is net als fietsen...kennelijk verleer je het niet. Was leuk om te doen en om een beetje te experimenteren met kruiden en jam en walnoten en andere noten die ik nog in huis had. Geweldig genoten dus.

Ondertussen ook nog dat rondje Bless the House gedaan en een leuk zakelijk gesprek, dus dat was een fijn begin van de week.

Ook nog wat fijns voor mijn broertje kunnen doen en dat geeft me een warm gevoel. Al is in verband met een rot-omstandigheid. Ben gewoon blij DAT ik weer in staat ben om te geven, die energie weer voel en daardoor ook vandaag kon denken; kom...pak de bus en maak even dat ritje heen en weer naar waar mijn dochter werkt.

Dus ben ik blij dat ik minder grauw en grijs en meer gouden randjes zie. En daardoor ook meer kansen in plaats van beren op mijn weg.

En blij dat ik vandaag geen impuls aankopen deed, maar bedacht dat mijn vriezer nog vol genoeg zit, net als de koelkast en ik aan het aan van deze dag een gezonde wokschotel voor één maakte.

Hoe staat het bij jullie met de regenoverlast?




1 opmerking:

riet zei

Het regende in mijn keuken ook. In dit soort extreme situaties kunnen loodslabben en dakgoot het niet asn. Verder had ik een rivier in mijn tuin. Maar alles is weer droog