donderdag 17 juli 2014

Nada, niks, niets

De hele ochtend nog geen moer uitgevoerd. En het valt niemand op, niemand klaagt erover dus is het dan wel zo belangrijk? 

Nou ja...geen moer? De Flylady taak voor vandaag direct gedaan en toen in mijn slaapkamer bedacht dat die bureauconstructie die er nog staat vanaf 2000 niet meer nodig is. Het is geen werkplek meer en dat hoeft ook helemaal niet meer want overal in het hele huis kan ik die werkplek hebben. Dankzij mobiel internet en draadloze apparatuur.

Flylady zegt ook altijd dat je slaapkamer een oase van rust zou moeten zijn en niet een opslaghok van spullen die je ooit nog wel eens ergens anders neer gaat zetten. Of uit gaat zoeken. 

Er staat dus een bureau, bureaustoel, oude PC, beeldscherm en nog allerlei kantoorspullen. En aangezien ik binnenkort 2 nieuwe Veluxramen krijg is het ook wel handig als de heren monteurs een beetje kunnen manouvreren in die kamer. 

Dus bedacht ik vanochtend hoe gehecht ben je eigenlijk aan die constructie en belangrijker, hoe vaak gebruik je die plek nog om te werken. En was mijn conclusie dat het dan wel opgeruimd mag worden. 
Weer een extra iets om af te handelen. En dan niet in een 10 jaren plan natuurlijk. 

Elke dag iets. Hoppa...

Ik zat trouwens gisterenavond heerlijk buiten en hoorde een zoemend geluid. Toen ik beter luisterde waar dit geluid vandaan kwam realiseerde ik me dat ik één van de buren hoorde snurken vanuit haar/zijn slaapkamer. Of zouden ze ook al aan het verbouwen zijn en werd er flink gezaagd die avond? Ik vond het wel komisch om te horen.

Van de week kwam er ook iemand van een bouwbedrijf kijken hoe ze de lekkage in de badkamer gaan oplossen. Hij moest erg lachen om de oudheid van de badkamer. Ja meneer, huurwoning, dus alles zit er al meer dan 25 jaar in. Het is geen toonzaalbadkamer, verre van dat, maar alles werkt en het interesseert me niet of ik strakke tegels of een mooie kraan heb. Dat zit er niet in in mijn situatie, dus heeft het ook geen zin om daarnaar te verlangen. Dus binnenkort ook daar een reconstructie en het zal er niet mooier op worden. Wel droger.

En wat ben ik blij dat ik niet zulke verlangens heb. Want wat zou ik dan ongelukkig zijn. Van alles wat ik NIET heb of krijgen kan. Dus doe ik elke dag braaf mijn best en het gaat nu bijna vanzelf, om mijn zegeningen te tellen. Blij te zijn met dingen, maar eigenlijk meer met niet-materiele dingen, die je wel hebt. 

Merk dat mijn schouders minder gespannen zijn (die zitten bij stress zowat naast mijn oren), minder hard en ook die massage moet ik dan maar zelf doen, maar het komt goed allemaal. 

Ook met werk, ook met hoe ik mezelf voel..Hoe ik over mijzelf denk.

Toch?




2 opmerkingen:

Unknown zei

je zegeningen tellen is een groot goed! volgens mij gaat dit gevoel zich dan verdubbelen.

mijn hart loopt momenteel weer over als ik naar mijn tuin kijk, ik lok nu allerlei vogeltjes mijn tuin in met zaden vetbollen en vogelbadjes, ben dus een vogelfiel, hoop niet dat ik hier niet te streng voor gestraft word;-]]. een tuin van 100m2 vlakbij het centrum van Haarlem, paradijsje!
linda


Vlijtig Liesje zei

Onze badkamer is ook vooral functioneel. En meer ook niet!