zaterdag 21 oktober 2017

Glasheldere zwijmel

Als je zo her en der tv-programma's bekijkt en dan op rare dingen let, zoals wat voor glazen staan er op tafel, dan valt het me op dat de robuuste doorzichtige glazen trendy zijn.

Glazen met een werkje. Glazen die van zich zelf al zwaar zijn. Dat je denkt 1 kilo glas met de inhoud van een liter.

Bloomingville waterglas (Ø8 cm), Transparant

Bij Pauw drinken ze eruit, bij dat programma First Dates, bij Koffietijd. Ik vraag me altijd af of de stylisten van al die programma's dezelfde zijn. Of dat ze allemaal door VT-wonen worden geadviseerd. Hebben de verkopers van serviezen en accessoires een megadeal gesloten. Opeens heeft iedereen dezelfde glazen. Wat doen ze met de oude glazen en servies. Naar de Kringloop? In de opslag? Mee naar huis?

En zo kom je op glas, gebroken glas. Iets uit de jaren 70. Altijd een "heerlijk" geluid. Een bal die door een ruit geschopt werd door een broertje van me. En dat hij dan zelf die ruit maar moest vervangen/betalen/halen (gelukkig bij ons om de hoek een winkel met verf en ruiten) en met stopverf weer in het raamwerk zetten, want hij deed dat wel vaak.  Van die kleine ruiten gelukkig. Dat was nog in een tijd van enkel glas. En weinig voetbalveldjes bij ons in de buurt.






11 opmerkingen:

klaproos zei

een leuke zwijmel :-)

CorryR zei

Zo'n glas stoot je niet zo gauw om. Stel dat je ineens heftig met je armen aan het zwaaien bent......
Lekkere muziek.

Happy Hulk zei

Dat was hij wiens hart van goud was.
Dat was Sjakie van de hoek

Dwarsbongel zei

O heerlijk, zo'n prachtige Gouwe Ouwe uit de kringen rond de Rockpile studio's! Dank je!

Ria zei

Lekker deuntje deze gouwe ouwe

MelodyK zei

Haha als ik al naar dat soort programma's kijk is dat inderdaad ook 1 van de eerste dingen die mij dan opvalt en aan ht denken zet.

Je muziek is en blijft leuk, doe gelukkig niets aan aan de rest

Fijn weekend.

Nicole Orriëns zei

Wat een interessante observatie : ) Ik gebruik altijd Picardie glazen.

Iris Papilio zei

Klopt inderdaad.. Zelf heb ik ook lekkere robuuste theeglazen en waterglazen gekocht. Kan veel tegelijk in en houdt zo lekker vast! ;-)
Lekker muziekje... even dan...

Purperpolletje zei

Ze lijken wel op de whiskyglazen van wijlen mijn opa. Daar kon nog net geen liter in, maar na zijn sterven gebruikten wij ze als een soort longdrinkglas. Bij mij thuis waren er niet zo scheutig.
Als iemand weet naar welke Kringloop de afgedankte spullen uit de decors gaan, houd ik me aanbevolen...

Joanne zei

Ik ben ook eens gaan opletten. Zo grappig inderdaad. Ik keek meer naar de glazen dan naar de inhoud van het programma. Leuk nummer!

Liefs Joanne

natasja zei

Hmmm... misschien moet ik deze eens op de Bucket List zetten: een bal door een ruit heen trappen.
Het is er vroeger nooit van gekomen :-)