zondag 22 oktober 2017

Hooggevoelige mokken

Nu ik geleerd heb dat een hooggevoelige extra opmerkzaam is, ga ik natuurlijk 'bewijzen' zoeken dat ik dat ben.

Al eerder schreef ik over mijn tic dat ik in Nederlandse tv programma's veel dezelfde soort glazen zie.

Van de week viel het me op toen ik naar een aantal achter elkaar opgenomen aflevering van "Mom" zat te kijken dat ik die gestreepte mokken eerder had gezien. Waar?

Afbeeldingsresultaat voor mom series quotes
Foto uit de serie "Mom"



Oh daar:

Afbeeldingsresultaat voor twoandahalfmen kitchen
Foto uit de serie "Two and a half men"

En bij Grace en Frankie zaten de heren gezellig soep uit de kommen van het streepjesservies te eten. Hoe meer ik erop let (of: de tic wordt kennelijk groter!) hoe meer ik zie. Bijna Cruyfiaans.

Wat nog grappiger is want de vader van Charlie Sheen - Van Two and a half men - , speelt een een net uit de kast gekomen homoseksuele advocaat in Grace en Frankie. Keep it in the family. Het servies dan.

En op een regenachtige zondagmiddag, als je je Google talent nog even verder gebruikt, als hooggevoelig en dus ook een zeer creatief persoon (ahum) kom je op een site van kopjes, schotels, schalen etc. die gewoon benoemd in welke serie welk kopje te zien is van hen of welke schaal of...nou ja...noem maar op.

Leuk!
Hier is een link naar die pagina: Waar ken ik die beker ook al weer van?

Verder vanochtend al een blokje om gelopen tussen 2 regenbuien door. Voelde goed. Dat ik dat wilde en dat ik het nog deed ook. En de rest van de dag de krant lezen, Netflixen, borduren (oh help...alweer een nieuwe creatieve bevlieging), 3 afleveringen van Madame Secretary gekeken, beetje breien. En blij dat ik het nog warm genoeg heb om nog steeds geen kachel aan te willen doen.

Zou je als Hooggevoelige het ook sneller warm hebben?







5 opmerkingen:

Mirjam Kakelbont zei

Nou ja! Dat je zoiets ziet.
Ik klikte op de link en wist niet wat ik zag. Dergelijke dingen worden dus "gewoon" bijgehouden.
Al met al heb je vandaag een buitengewoon actieve dag gehad.
Groetjes Kakel

Anoniem zei

Dat is meer hoog-opmerkzaam dan hoog-gevoelig he. Ik heb zelf dat hoog-opmerkzame vanuit mijn "veel detail zien" vanwege mijn autisme. Zeer veel details...soms is dat grappig, soms niet. Voor anderen ben ik vaker een zeur die alles ziet dan een "toevoeging aan het team" ofzo. Ach, ik heb mijn draai wel gevonden, maar toch, hoog-opmerkzaam is soms een zegen en soms een last.

Iris Papilio zei

Lekker actief geweest Cellie. Ik niet, opknappen van verkoudheid (klein griepje) kan het beste binnen.
Nou zeg wat grappig die website! Mij vallen ook vaak dingen op, kan het nu niet zo benoemen. Maar mij wordt vaak gezegd.. dat jou dat opvalt... Ben ik dan ook hooggevoelig? Zal eens googelen..

Bertiebo zei

Ik dacht een aardig oog voor detail te hebben, maar dit van jou is echt bijzonder. En leuk. Oh en nu ga ik opletten natuurlijk, pfff

Bertiebo zei

Ik dacht een aardig oog voor detail te hebben, maar dit van jou is echt bijzonder. En leuk. Oh en nu ga ik opletten natuurlijk, pfff