woensdag 18 oktober 2017

Zesenzestig euro uitgespaard

Omdat ik een auto ter beschikking had, had ik al een lijstje gemaakt wat ik met auto allemaal nu wel kon en wilde doen.

Dat was een iets te lang lijstje, want mijn energie is niet zo langdurend nog/meer.

Naar de Kringloop geweest en vrijwel alle spullen die op de hobby/rommel/dozenkamer al maanden staan, weg kunnen brengen. Heb wel twee ritjes nodig gehad. Had geen rekening ermee gehouden dat alles natuurlijk ook nog een trap af moest en dat ik tamelijk onhandig/bangig ben in met volle armen de trap afdalen. En sommige dozen iets te zwaar waren volgestouwd. Maar het is gelukt zonder mijn nek te breken. Dat kostte wel meer tijd en inspanning dan ik rekening mee had gehouden.

Toen ik bij de Kringloop was ook maar meteen even gekeken of ze er iets hadden wat ik bij de Ikea en andere meubelzaken had zien staan en me wel prettig leek om te hebben, maar nieuw waren ze (voetenbankje) toch wel budgettair uitdagend.

En ik had op mijn verlanglijstje staan om naar een nieuw oud lijstje te kijken voor een tekening die  mijn opa had gemaakt. Het lijstje waar de tekening inzat was gesneuveld bij iets te enthousiast afstoffen onlangs.

Geslaagd.

Verder de Kringloop doorgestruind en het viel me wel op hoe ontzettend druk het was. Het leek wel de V&D tijdens opheffingsuitverkoop.

Kwam langs de boekenafdeling en voorheen vergat ik altijd mijn leesbril; nu had ik de bril in de tas en kon ik de titels lezen. Altijd leuk als je iets tegenkomt, tegen een mooi prijsje uiteraard, wat leuk lezen is. En is het uit, dan mag het weer terug de kringloop in.

En ik kwam iets leuks tegen. Een driedubbeldik mooi ingebonden boek met alle verhalen van Roald Dahl. Voor maar 2 euro! Ik hou zo van zijn verhalen. Dus leuk! Per centimeter (wel 6 cm) boek is dat een koopje. En om over de inhoud nog maar te zwijgen. Die mocht mee.

Bijna bij de kassa viel mijn oog op een voetenbank-achtig iets. Niet al te moderne poten. Qua kleur ok, maar dat zou ik nog zelf kunnen veranderen mocht het niks zijn bij nader inzien. Ander stofje erop, of toch nog wat extra vulling of poten schilderen. En qua prijs...3 euro!!!  (Oh..alle rood op deze foto lijkt allemaal wel neon-rood, maar dat is het niet. Het zal wel door die Rode zon komen!)





En zo fijn dat ik met de auto was, dan kon alles hoppa zo mee, zonder nadenken of het wel in de fietstassen past. Kreeg nog complimenten van de heren van de Kringloop over de auto wat leuk is, "maar het is gewoon een huurauto hoor" zei ik. Toch handig mevrouw (oh ja...ik ben nu echt een mevrouw) en ze keken heel vriendelijk of de weg vrij was om achteruit weer uit hun oprit te komen. Want nogal veel verkeer op die weg, vooral vrachtwagens.

Daarna - wat ook op de lijst stond - naar de bouwmarkt voor wat haken en betonhaakjes. Kleine dingen, maar omdat de bouwmarkten altijd uit de bewoonde wereld liggen, moet ik echt even nadenken voordat ik zo'n stuk fietsen aandurf. Met mijn huidige wieberigheid dan.

Ook nog naar de bieb geweest. Maar het viel me direct op dat fietsen veel sneller lijkt. Nu moest ik helemaal omrijden en de fiets route is eigenlijk immer gerade aus, zonder stoplichten.

Tsja...ook het GeelBlauwe warenhuis stond op mijn lijst. Dus ook daar geweest. En bij ieder item waarvan ik dacht; oh wat leuk, vroeg ik me direct af of dat NU leuk is of straks ook nog. Sommige zaken had ik ook al bij de Kringloop zien staan. Had ik daar thuis geen alternatief voor. En of het echt echt echt nodig was. Dus hield mij keurig aan mijn lijstje.

Toen liep het al tegen het einde van de dag en ik moest eigenlijk nog ergens heen van mijzelf, maar ik merkte wel dat ik al tamelijk moe was.
Dus alweer gekeken of het echt echt echt nu nodig is en wat het alternatief zou kunnen zijn. Dus vlak bij huis, bij de supermarkt een aantal zakken tuinaarde gekocht. Wel zwaar (of ik heb kippekracht ondertussen), maar gelukkig kon ik ze zo in het achterbakje gooien.

Wat ik verder nog aan dingen doen met auto wilde,  liet ik maar gaan. Dat ging even niet meer besloot ik en de zee zal er volgend jaar best ook nog wel zijn. Net als spontaan langsgaan bij een vriendin. Even niets meer doen nu.

De auto weer retour gebracht vandaag . Dus eerst aftanken (oh heerlijk zo'n nieuwe auto - heel zuinig) en dan nog even over de snelweg racen (je mag daar een klein stukje 130). Altijd fijn. En ik geniet van die plek waar het inleverpunt is. Er is altijd wat te zien. Dynamische omgeving. Maar kopje koffie heb ik toch maar thuis gemaakt; dat was qua prijs aangepast aan de plek. Geen Kringloopniveau.

Pffffff...Gelukkig is het heerlijk zonnig vandaag. Goed voor de vitamine D en lekker in de tuin rommelen. Want werken kan je dat niet echt noemen. Af en toe een takje snoeien, plukje onkruid wegnemen.

Op tempo Elfendertig.














14 opmerkingen:

Anoniem zei

Maar ondertussen is er veel gedaan, veel gelukt. Het bankje ziet er leuk uit en past gewoon mooi bij je ander spullen! Hartelijke groet, Janny

Anoniem zei

Oh wat heerlijk zeg zo'n dagje met de auto! Kan me voorstellen dat het een luxe is en dat je daar lekker van geprofiteerd hebt!
En respect voor je gesjouw.. die trappen af!
Gr Trees

Mirjam Kakelbont zei

Wat heb je veel gedaan! En je hebt heel zuinig ingekocht bij de Kringloopwinkel. Dat zijn de fijnste aankopen (-:
Het kleed dat op de grond ligt, is ook mooi.
Lieve groet

Petr@ zei

Je hebt goed gebruik gemaakt van de auto! Goed bezig!
Ik vind de rode accenten mooi fris in je kamer, ik ben ook gek op rood, wij hebben een rode bank.

Joanne zei

Wat ziet het er gezellig uit! Wat heb je veel gedaan, super. En wat kun je genieten van een autoritje,hè?

Liefs Joanne

Anoniem zei

Leuke en goed bestede dag. Wat heb je een mooi bankje gekocht bij de kringloop winkel, het past goed bij de rest van het interieur.

Anoniem zei

Wat fijn, dat je de auto nog een dag had om juist dat soort dingen te doen, die onmogelijk met de fiets of OV kunnen, maar wel noodzakelijk zijn.
Je hebt er goed gebruik van gemaakt!

Lekker even een stukje 130 rijden, ik herken het gevoel, maar hoe hard ik ook op de gaspedaal druk, hij gaat niet harder dan 50 :P

Prettige dag gewenst!

Groet Lily

Nietzomaarzooo zei

Dank je!

Nietzomaarzooo zei

Oh ik wilde zo graag van die grote berg spullen af, dus dat motiveert.

Nietzomaarzooo zei

Ja leuk kleed he. Ook uit de opruiming ooit gekocht.

Nietzomaarzooo zei

Toen ik hier kwam wonen had ik veel blauw in huis. Totdat ik langzaam veranderde en juist rood (nodig had) begon te waarderen.

Nietzomaarzooo zei

Ja, ik was een beetje vergeten hoe ik hou van autorijden. Gewoon instappen en wegrijden waarheen je wil.

Nietzomaarzooo zei

Ja, nu bij daglicht ziet het er nog steeds goed uit.

Nietzomaarzooo zei

Oh, maar 50 km/p u is al harder dan mijn fiets hoor :)
Ja, heb veel gedaan met de auto, juist omdat ik weet dat ik daar zo intens van geniet achteraf.