maandag 10 december 2018

Koffietijd

Een van mijn Guilty Pleasures is kijken naar Koffietijd. Meestal neem ik het op, dan kan ik de reclameblokken doorspoelen en alles wat ik niet zo leuk of interessant vind,  kan ik zo ook vrolijk doorspoelen.

Maar verder gewoon even een momentje genieten. Met inderdaad een kop koffie erbij. En ja, ik ben me ervan bewust dat het een gesponsord programma is.

Nu hadden ze afgelopen donderdag de laatste uitzending vanuit het pand in het Gooi en zijn naar het grote pand van de Postcodeloterij - het 'groenste' gebouw van Nederland, midden in Amsterdam verhuisd. Oh en vooral de term duurzaam vaak en regelmatig gebruiken. Duurzaam is altijd goed.

Dus weg mooie tuin en leuke paarden op de achtergrond, sfeervolle villa, maar alweer bedacht dat de hoofdstad toch echt wel het middelpunt van het universum is. En je daar moet zijn om je programma vanuit te zenden. En dan op de achtergrond verkeer, kantoren en een tram en dan uitroepen dat het zo 'levendig' is. Ik vind dat gewoon nogal stompzinnig, maar ja, ik woon ook maar in een durp.

foto RTL4

Het is inderdaad een prachtig pand; niets op aan te merken. Prachtig Atrium. Deed me direct denken aan de tijd toen deze firma een nieuwe klant van mij was (binnengesleurd na lang onderhandelen) en ik in een statig pand in Amsterdam Zuid 2 hoge en stijle trappen op moest om bij het kantoor van mijn afspraak te komen. Als een hijgend hert kwam ik boven binnenstappen. Erg prettige contacten. Ik zie ze zo weer voor me. Gelukkig kon ik parkeren op een parkeerplaats op hun eigen terrein.

En interessant dat ik in die tijd van allerlei plannen hoorde die nu aan het uitrollen zijn. Als ik nu even terugdenk, aan die vrouw met haar zakelijke outfit door heel Nederland rijdend en overal weer nieuwe contacten leggen, maar ook oude onderhouden. Hoe klein is dan nu mijn bestaan, op de bank, met een kopje vers gezette filterkoffie, kijkend naar Koffietijd. En blij zijn dat ik vanochtend, ondanks een rare nacht, toch gezond weer opstond, ook nog zin in de dag had en dus direct maar mijn kikker van de dag aanpakte.

Begon namelijk de dag met het vervelendste karwei in het huishouden (vind ik althans); het doucheputje en het roostertje schoonmaken. Las namelijk de column van Paulien Cornelissen in de Volkrant van zaterdag hoe je dat niet moet aanpakken (al douchende bedenken dat de douche niet goed doorloopt en dan dat glibberige...nou ja, we herkennen het wel). En eigenlijk doe ik deze klus vrij regelmatig wat betekent dat het minder goor is. Maar ik kan nog steeds niet goed tegen haren in een putje, ook al zijn het mijn eigen haren.

Daarna lekker de was in de machine gestopt,- die kan ik zo ophangen - ruikt het straks ook weer lekker in huis en nadat ik gedouched en aangekleed was, mijn rondje Bless the House weer gedaan.


5 opmerkingen:

PetraH zei

Goed bezig, hoor!

Dat doucheputje is inderdaad een k.... klus. Eh, kikkerklus dus hè? Goed dat je het weer gedaan hebt.

Bertiebo zei

Hahaha, guilty pleasures zijn de beste

Anoniem zei

Het putje is hier gelukkig mannenwerk. Ben ik erg blij mee.

Marjorie zei

Grappig. Dat pand in Amsterdam Zuid ken ik. Staat aan de rand van het Vondelpark. Tot afgelopen jaar kwam ik daar ieder jaar in februari in de kantine (beneden) omdat we van daaruit vertrokken met een wintersportvakantie voor mindervaliden. We konden gratis van die kantine gebruik maken ieder jaar omdat één van de oorspronkelijke vrijwilligers van die vakantie iets belangrijks deed bij de Postcodeloterij. Nu zijn ze dus naar dat nieuwe gebouw en nu kan het niet meer. Verder niet belangrijk maar zo grappig als je wat herkent in een blog. Groet.

Nicole Orriëns zei

Ik keek vroeger wel eens naar Koffietijd maar nu nooit meer. Niettemin kan ik me heel goed voorstellen dat het gezellig is. Ben je al gewend aan de andere plek waar het wordt opgenomen? Of mis je de rust van het oude landschap?

nicole@huisvlijt