zondag 30 december 2018

Soepje

Maakte vanmiddag heerlijke Pompoensoep, waar ik de ingredienten voor had gekregen in mijn Kerstpakket (gekregen van een lieve blogster, die met schattige hondje en Mr X). Leuk koken is dat. Net even andere ingredienten dan ik gewend ben, maar altijd leuk om te varieren.

En na wat schillen en snijden en aanbakken en koken en staafmixeren een heerlijk soepje. De hele keuken ruikt dan naar vers en gezond eten. Soep is vrijwel altijd fijn.

Gisterenavond toch maar wel naar een verjaardagsfeestje geweest en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo enorm zin in had, want het was nat en winderig buiten, rondvliegend vuurwerk en verzin alle excuses maar.

En het was prettig, leuk en gezellig. Voelde me geen vreemde eend in de bijt, maar gewoon tsja..gewoon prettig.


Foto van Pixabay


Wel voelde ik me het weekend nogal opgejaagd door allerlei financiele nakijkzaken. Waarbij ik feed-back mis. Doe ik het goed, zie ik het juist?

Maar goed: ik kon voor mijzelf ook wel een grens trekken. Nu neem je een besluit en blijf daarbij. En daarna niet nog een keer gaan nadenken, piekeren of wat dan ook; zinloos.

Nu even genieten van Heel Holland Bakt. Iemand die dat ook kijkt?

4 opmerkingen:

pourquoi pas ??? zei

Wat ben je toch een lieverd. Ik word blij van je bericht.Ik kijk niet naar Heel Holland bakt maar ga nu eens ECHT zitten voor gevoel voor Tumor. Dacht dat ik het wel terug kon kijken maar dan moet je weer betalen dus dan maar niet. Jij kijkt het las is en ik wil het heel graag zien maar kwam er tot nu toe niet van.

Goed dat je naar de verjaardag gegaan bent.

Wij zijn gisteren de hele dag thuisgebleven en werkelijk ik voelde me zo rot dus vandaag hup naar het bos. Lopen, lopen, lopen. Daar knap je zo van op zeker als je al die aardige mensen met leuke vrolijke honden tegenkomt. Wij zijn de enigen die met een heel chagrijnig hondje lopen daar. haha. Ze wil geen aandacht van andere honden en al helemaal niet spelen, nee ze wil gewoon lekker wandelen, plassen en overal snuffelen. liefs

Mevrouw W. zei

Wat lief dat je een kerstpakket kreeg. Lekker hè pompoensoep? Ik vind een pompoen snijden altijd veel werk, maar heb het er graag voor over.

Ik heb de eerste 2 afleveringen gezien van HHB, maar ben alweer gesneuveld. Maar goed, ik heb sinds kort Netflix waar ik erg braaf mee ben.

Anoniem zei

Heerlijk genieten van je soepje dankzij die lieverd. Nee, ik kijk nooit naar kook- en bakprogramma's.

Judy zei

Lekker, pompoensoep, en zeker als het van zo'n lieve dame komt!