zaterdag 15 januari 2022

Knip

Het kan weer, dus direct na de Persconferentie een afspraak online geboekt bij de kapper. Echt even fijn om me door iemand aan te laten raken en weer een goede coupe te hebben. Ergens in november voor het laatst geweest, dus het kon ook wel weer. Moet, nee wil, goed voor mijzelf blijven zorgen. 

Gisteren vroeg begonnen, zodat ik in alle rust mijn taken van die dag kon afhandelen. En rekening houdend met de gillende spoedzaken, die nooit aan te kondigen zijn, maar verdacht vaak net voor weekend komen. Wist ook dat de telefoonbezetting minimaal was, simpelweg omdat er veel mensen niet werken die dag en had het nog met een collega erover dat er dan altijd mensen zijn die zeggen..'Oh...telefoon....helemaal niet gehoord' en nooit opnemen. 

Hahaha....herkenbaar. 

Nu was het ophangen, volgende telefoontje, ophangen, volgende, ophangen, volgende, ophangen volgende. Koffietijd ging volledig langs me heen tot ik er genoeg van had. Ben toch potverdorie niet de enige daar? Dus even uitgelogd, koffie gemaakt en even rust, wc pauze (echt...zit je nota bene thuis!) en doooorrrr. Had ook al aangekaart, dat er een nieuw telefoonrooster moet komen, maar daar klonk het Pizzalied alweer.

Een verhaal greep me toch wel bij de keel, dus daarvoor heb ik mijn manager aan zijn jasje getrokken. Zijn functie legt wel gewicht in de schaal, want vorige week had ik ook al aktie ondernomen met nul resultaat volgens de client en ja hoor..binnen een uurtje ging er eindelijk wat aan gedaan worden. Daar is een beetje latere koffiepauze peanuts bij. Begrijpen medewerkers wel wat het betekent als je door hun laksheid het weekend crackers met pindakaas hebt als enige voeding voor jou en je gezin.

Maar al met al een goede werkdag vond ik zelf en zelfs binnen de marge "stop nou echt op tijd!" de werkdag beëindigd. Uitgaande post lekker in de bus gedaan en daarna even rondje lopen. Zag tulpen in de aanbieding en even twijfelde ik, maar bedacht me hoe blij ik altijd word van een bos tulpen op tafel. Dus neem maar mee, doe eens lief voor jezelf. 

Waar ik ook blij van werd is jullie tips en adviezen over de hoorapparaten. Heel fijn!


Afbeelding van Jon Pauling via Pixabay 




Geen opmerkingen: