dinsdag 31 oktober 2023

Onzinnige controle bij en in de trein

Zucht. 

Zag ze al bovenaan de roltrap staan. Potige mannen in gele ns-hesjes met een uitleesapparaat. Kom je dus net door de poortjes, die alleen opengaan als je incheckt (nou..dat klopt niet helemaal, er zijn ook altijd mensen die dan met iemand 'meelopen' zonder eigen incheck).. 

En dan 2 meter verder, die extra controle. Dat houdt altijd al enorm op, ondanks dat men met heel veel man was. En dan heb je een zitplek gevonden, gaat de trein nog niet weg, want alweer controle. In de trein. Door diezelfde mannen. Driedubbele dekking.

En 5 minuten vertraging daardoor.

Feest.

En gaar! Want uiteraard de bus gemist en dus ook weer langer wachten. In de regen.





6 opmerkingen:

Bertiebo zei

Jij hebt ook echt altijd pech in het OV hè. En later vertrekken kan echt niet?

izerina zei

Is het niet het ene ,dan het andere

mrs H. te B. zei

Bah, treinfrustratie! Ik hou me dan altijd maar vast aan die kinderen die, in hun vakantie, met opa en oma op pad mogen, en dan aan me vragen: "Mag jij elke dag mwet de trein?". Ja, in het "oude normaal" mocht / moest ik vier dagen per week met de trein.....
Enne, die poortjes: erdoor glippen kan, maar het poortje gaat ook wel eens open - en dan blijk je tóch niet ingechecked te zijn....

nicole orriens zei

Ik kan me voorstellen dat dit geen fijn begin van de dag is zeg. En het klinkt ook nogal overbodig, zo driedubbel controleren.

Sylvia zei

Ga pvd eens controleren in de trein, als ik daar als enige zit met een kaartje waar ik wél het juiste tarief voor heb betaald.

Mirjam Kakelbont zei

En dat aan het begin van je dag. Je zou er gefrustreerd van worden. Driedubbele controle? Is NS van de werkverschaffing?