donderdag 23 mei 2013

Wat moet ik aan?

Binnenkort een bruiloft van een oud-collega. Met een dresscode (nou ja, kleurcode) verzoek.

Wel weer eens leuk om iets feestelijks te hebben om naar uit te zien, maar mmmm...wat doe je aan.
Had een jurk besteld in de juiste kleur, maar bij aantrekken vind ik 'm niet echt mooi vallen. Hij kleedt niet af en benadrukt juist alle volle vormen enorm. En ik  weet dat het aan de jurk ligt, want een andere jurk die ik heb is slechts (haha) maat 42, maar flatteert geweldig. Dus goed op model letten en hoe het gesneden is en de stofkeuze.
En ook niet denken dat ik de jurk tzt wel pas door in korte tijd nog even snel enorm af te vallen...Of een strak korset eronder te doen. Lapmiddelen. En ik leef nu en wil er nu ook leuk uitzien.

Kreeg ik gisteren een brainwave. Waarom maak ik die jurk niet zelf? Tijd zat toch? Nou ja...dat klopt niet helemaal want die pannetjes op het vuur moeten ook aan de kook blijven.
Maar wel een lekker gevoel om Sweet Inspiration te krijgen. Ga zo maar eens in mijn voorraadje stof kijken of ik nog iets heb liggen. Iets van viscose met een mooie glans, lekker soepel vallend. Een jurk die niemand heeft.

Alleen: voorheen kon je in elke stad makkelijk stoffen kopen. Nu is het zoeken. En dat maakt ook de stofkeuze minder ruim natuurlijk. Eerst maar eens een patroon maken dan.


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Optimist,

Lekker naar de markt gaan voor een leuk lapje, krijg je ook weer
inspiratie.
Misschien kun je over de nieuwe jurk een kort vestje dragen, waardoor
deze misschien beter valt?
Groeten en succes met het maken!

Maggie zei

Leuk om zoiets zelf te kunnen naaien! Ooit wil ik ook op naailes :-)