vrijdag 6 september 2013

Net werken!

Vanochtend eerst maar geld op de rekening gestort van onze stichting voor de koffierekening die we straks krijgen van onze locatie.

Leuk hoor, met zo'n bakje geld de bank in. Voelt net als vroeger toen je na jaren je spaarpot mocht legen.

Binnenkort loop ik de collecte voor de Nierstichting weer. Ben heel benieuwd hoe mijn bak met geld gevuld gaat worden, vooral na alle negatieve berichten rondom Strijkstokken. In mijn straat zijn niet zo heel veel gulle gevers merkte ik vorig jaar. Wel de oudere mensen, maar jongeren zeggen gewoon dat ze niets geven of zeggen dat ze het geld zelf hard nodig hebben. Dan moet je toch blijven lachen en gewoon naar de volgende deur gaan. Het is een keus tenslotte.

Ik denk dat mensen vergeten dat alle goede doelen commerciele bedrijven zijn geworden. Die gewoon commerciele afdelingen met targets hebben qua aantal sponsoren. Niets liefdewerk, oud papier. En waar veel geld omgaat, zijn strijkstokken. Dat lokt natuurlijk ook mannen die voor hun werk een vergoeding willen krijgen en dan niet een modaal salarisje natuurlijk, maar net als in de Top500 bedrijven een salaris een directeur van een bedrijf met zo'n waarde waardig. Zo werkt dat in de grote mensenwereld.

Ik twijfelde dan ook of ik weer zou collecteren, maar goed...die paar uur van mijn tijd mag de Nierstichting wel krijgen.

Vanochtend, als goede Nederlander, mijn gratis Koningsboek opgehaald. Mooi klein boekhandeltje, naast een kerk, die aangaf dat ze maar 150 exemplaren hadden. Niet dat ik zo'n Oranjeklant ben, maar gratis is niet te versmaden en ik bedacht me dat mijn moeder altijd alle gratis folders etc zo weggooit bij het oud papier en dat ze dat briefje met de coupon waarschijnlijk gemist heeft, ook omdat ze een paar weken ziek was. Kan ze die van mij krijgen.

Ik heb de polkadotbikini maar weer aangedaan en ga lekker in de zon in de tuin werken. Gillende Chinese kleuters of niet. Morgen slaat het weer om schijnt het en dan zou ik willen dat ik genoten had.

Nu doen dus!

Oh..en vanmiddag heb ik een vergadering per skype want één van onze bestuursleden is op vakantie, maar de stichtingsperikelen gaan gewoon door. Het lijkt wel werken. Maar met skype is iedereen erbij en hoeven we niet iedere keer bijeen te komen. Hoezo ouderen niet digitaal? (Ja...boven de 50 wordt je als als OUDERE gezien).






2 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja, bij die grotemensen wereld hoort dan ook dat volwassen mensen hun eigen keuzes maken en glashard zeggen niets meer te geven aan een 'goed' doel.
Of een smoes verzinnen van 'ik gireer liever, vanwege de belastingaftrek'.
Of ineens geen kleingeld in huis hebben.
Of gewoon een duidelijke sticker op hun deur hebben: 'Geen collectanten a.u.b., wij geven op eigen wijze'.
Of inderdaad zeggen dat ze het geld zelf hard nodig hebben. Dat laatste kan ook nog heel goed waar zijn in deze tijden.
Ik bedoel het echt niet lelijk hoor, maar als de goede doelen organisaties hun 'ware kleuren' hebben laten zien ('Wij zijn gewoon een bedrijf als Unilever of Starbucks'), waarom zou hetzelfde dan niet gelden voor de kritische consument/donateur?

Nietzomaarzooo zei

Helemaal gelijk, vandaar ook mijn twijfel om weer te gaan collecteren.