zaterdag 28 september 2013

Zuinig boodschappen doen en je toch rijk voelen

Mijn maandbudget heb ik echt van de 1e tot en met de 30 of 31e lopen. Alles wat ik daarin uitgeef aan mijn huishoud- en kasgeld noteer ik  Ik vraag dus altijd de bonnetjes.

Nu heb ik nog 12,75 voor boodschappen staan t/m de 30e. Meestal doe ik op zaterdag voor de hele week boodschappen en dan kom ik rond de 30 - 35 euro uit. Dan hoef ik tussendoor niet extra naar de winkel en dat scheelt verleidingen en dus geld.

Mijn budget heb ik trouwens een stuk lager gezet nu ik alleen woon. En deze maand nog maar een stukje lager. Gewoon om mijzelf te blijven prikkelen. En om beter uit te komen met mijn ww-uitkering. Is niet echt grappig om per maand zo'n 500 euro netto minder te ontvangen. Het kost tijd om op je vaste lasten te bezuinigen want sommige besparingen (Gas, water en licht) zie je pas over een jaar.

Het scheelt enorm dat ik geen pakjes en zakjes koop en alles vers maak. En geen frisdranken nodig heb. Het is vandaag trouwens echt zo'n dag voor een heerlijk soepje. Dat kost ook geen drol aan ingredienten.

Dus heb ik afgesproken dat ik ga kijken of ik t/m maandag met mijn voorraad uitkom. Genoeg eieren, genoeg havermout, genoeg groente nog en nog genoeg in de vriezer om nog een paar weken (alleen vleesch dan) te overleven. Misschien alleen een pak sojamelk, maar kan ook kijken of ik dat tot maandag red.

Wel wil ik een Staatslot kopen voor de iedere uur prijs trekking van 1 oktober. Als je miljonair wil worden moet je wel je kansen vergroten natuurlijk :)


 Dat kan nog net van mijn budget zie ik. En ik kan het natuurlijk ook (boekhoudfraude) op de post voor Oktober zetten.... :)

Straks ga ik flyeren op een 55+ beurs hier in de buurt. Er zullen vast wel lotgenoten rondlopen die ook op zoek zijn naar betaald werk en het moeilijker vinden om geschikt werk te vinden. Kom bij de club!


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik merk juist dat ik beter niet voor de hele week kan inslaan omdat ik dan op het eind van de rit eten weg moet gooien omdat het bedorven is.
Goed idee, dat staatslot. Ik heb nog wat over van m'n budget van deze maand en ga ook maar eens zo'n lot kopen, denk ik.
Succes met flyeren. Ik hoop dat je snel weer een baan zult vinden!

Koningin Minima zei

Ik heb ook vanmiddag zo'n lot gekocht en had alweer een beetje spijt.... maar nu ik lees dat andere consuminderaars dit ook doen voel het voor mij een stuk beter! Succes in ieder geval met je lot.
Bonnetjes bewaren en werken met budgetten werken bij mij ook goed. Al ben ik nog maar kort bezig. Het geeft houvast en overzicht. Erg prettig.