donderdag 3 september 2015

Stoelendans op het werk

Regelmatig ben ik al van werkplek gewisseld. Kom ik in de ochtend op mijn werk, staat mijn naamtag opeens ergens anders. Heel ergens anders. Waarom wordt nooit verteld, of heel vaag, maar kennelijk is dat, naast het topperrrrrrrr noemen en de dag erna bij minder presteren heeeeel zorgelijke kijken, ook een hobby van de werkgever. Of als er opdrachtgevers langskomen de zaak verspreiden zodat het groter lijkt.


En soms zit je dan uren in de koude aircostroom. Wat niet fijn is, want stijve nek en schouders. Dus geef ik dan maar weer aan dat ik die plek niet prettig vind en verschuif ik weer.

Zag vanochtend vroeg een mooie regenboog. En wist dat erachter een bui hing, die nu losbarst. Hoop dat het zo een beetje droger wordt, dan kom ik niet als een verzopen kat op mijn werk aan. Met die airco erop niet fijn natuurlijk.

Maar ja, er zijn ergere dingen. En ik heb werk, kan rustig slapen, hoef me geen zorgen te maken over mijn veiligheid of dat er eten op tafel staat. Dus tel ik mijn zegeningen maar weer.

Hoppa; schoenen aan en zo maar weer richting bushalte.


3 opmerkingen:

Anoniem zei

Niet fijn om telkens ergens anders te moeten zitten.

Spaarmoeder! zei

Heel irritant lijkt me dat. Het blijft vast droog!

Vlierbloesem zei

Niet fijn, ik haat airco vooral als het buiten maar een graad of 14 is..