donderdag 6 oktober 2016

Mazzelpik

In oktober gewoon nog de was buiten kunnen hangen, met een zonnetje erbij, terwijl er regen is voorspeld - dat is toch pure mazzel!

Gewoon boodschappen kunnen doen, terwijl je een superlaag (vind ik zelf) inkomen heb. En nog een kadootje voor de hond op dierendag ook!

Schattige babysokjes zag ik hangen en haha...ik vond dat ik als aanstaande Oma die mocht kopen. Zo klein en lief.
Bedacht ook dat ik mijn moeder nooit op dat soort gedrag heb betrapt. Maar ja...die had nog allerlei 'handenbindertjes" thuis (vond ze zelf), toen zij Oma werd.  Was ze 10 jaar jonger dan ik nu ben.
Mijn moeder noemt haar jongste kind nog steeds "het kind" dus tsja...dan blijf je die altijd als klein kind zien natuurlijk.

Maar verder met mazzeldingen:

Kapotte fietslamp op tijd vervangen, dus niet wachten tot ik in het donker moet fietsen, maar nieuwe lamp gekocht en op de fiets gemonteerd. Fluitje van een cent en gewoon weer verlicht fietsen nu de dagen steeds korter van zonlicht voorzien zijn.

Kopje koffie buiten op het terras in de tuin gedronken in het weekend, uitkijkend op de drogende was.

Snel een rondje snoeien in de voortuin gedaan. Hoppa...ook weer klaar.

Vannacht 2 uur lang naar rustgevende slaapverwekkende yogamuziek geluisterd. Hielp geen drol, maar goed, ik lag wel lekker warm.

Het wordt altijd weer ochtend en dan is er weer een nieuwe dag.

Wisten jullie trouwens dat veel grote ziektekostenverzekeraars gebruik maken van call centers. Waar de medewerkers uitgeknepen worden, de baas er zijn Ferrari van rijdt,  maar de medewerkers wel net (moeten) doen alsof zij van de klantenservice zijn van die grote bedrijven. En alles weten van hun product. Niet dus!
Er werken bij ons medewerkers die niet eens weten dat er ooit particulier en ziekenfondsverzekerden waren.

Zoek dus goed uit welke pakketten echt bij je passen als je gaat switchen en laat je niet 'adviseren' door een partijdige medewerker aan de telefoon. Die misschien niet zo deskundig is als jullie denken.

En helemaal mazzel is het dat ik nog maar 2 dagen hoef te werken en dan weer weekend.



Afbeeldingsresultaat voor mazzelpik







8 opmerkingen:

Anoniem zei

Zo kan ie wel weer.😉

Anoniem zei

In Nederland wordt niemand uitgeknepen. Iedereen krijgt hier op z'n minst het minimumloon. Dat mensen daarvoor gaan werken is hun eigen keuze.

Maria zei

Nou meneer of mevrouw Overgeldzakken. Onder welke steen lag jij? Jezus allerjoden. Mensen MOETEN werken voor het minimumloon, want anders zijn ze klaplopers, luie donders, uitschot en hoe noemen jullie ze nog meer? En uitknijpen kan ook voor een minimumloon. Heb je niet gelezen dat Mevrouw van dit blog mag plassen (dat dan nog wel) maar dat het wel van haar tijd af gaat? Gelukkig heeft ze een sterke blaas. Ziek? Geen geld. Vrije dag? Geen geld. Vakantie? Hahahahaha.. wat is dat? En zo ken ik nog iemand van dichtbij die twee uur per nacht mocht overwerken.. (lees moet) maar helaas, niet betaald.Binnen vier weken was hij opgebrand. Ha! maar het reintegratiebedrijf kon wel een vinkje achter zijn naam zetten. Ze hadden hem tenslotte aan het werk gekregen. En vervolgens dondert iemand in de schulden, omdat er van samenwerking of aansluiting van en naar bijstand/werk/UWV al helemaal geen sprake is. Dus opmerkingen als van Overgeldzakken schieten bij mij echt in het verkeerde keelgat.

Anoniem zei

Jammer dat je zo kinderachtig bent me continu Overgeldzakken te noemen in plaats van overgeldzaken. Desalniettemin zal ik me niet verlagen tot dat niveau.

Niemand in Nederland wordt gedwongen om het werk te doen waar hij voor betaald wordt. Of dingen te doen waar hij of zij niet voor betaald krijgt. Niemand in Nederland krijgt een pistool op zijn hoofd als hij zegt dat hij vannacht die twee uur niet over wil werken.

Iedereen in Nederland heeft de vrijheid een andere baan te zoeken als zijn of haar huidige baan niet bevalt. Iedereen kan een melding bij de arbeidsinspectie doen als hij of zij niet onder werktijd naar de wc kan, maar enkel in de pauze.

Helaas zijn er maar enkelen die naast dat ze over dit soort dingen klagen, ook daadwerkelijk actie ondernemen.

Denk dat je over deze laatste zin maar even goed na moet denken, misschien dat je volgende antwoord dan wat genuanceerder zal zijn. En breng alsjeblieft de volgende keer een beetje respect mee en noem iemand bij zijn of haar naam.

Maria zei

Die Overgeldzakken zag ik zelf later pas, volgens mij moet dat m'n autocorrect geweest zijn, anders is het wel erg onderbewust gebeurd. En nee, ik blijf erbij dat er in de wereld van werkzoekenden en de uit- nood werkenden meer leed en onmacht zit dan jij je bewust van bent. Toen ik met mijn tweede voorbeeld meeging naar de gemeentelijke bijstand en verzuchtte dat ik niet wist dat slavenarbeid nog bestond, zuchtte de ervaren werkcoach mee dat het helaas zo is dat het WEER bestaat. En klagen over je werkgever met een 0-uren contract is einde werk. En dan is het naar de bijstand en dat is wat Mevrouw van dit blog ten alle tijden al een paar jaar probeert te voorkomen. Ik heb groot respect voor haar dat ze haar eigen broek ten koste van alles op wil houden. Behalve in die niet-betaalde plaspauze, dan gaat ie naar beneden. En anderen zouden daar ook meer respect voor mogen hebben. Ben je je er van bewust dat dit een mevrouw is die vanuit goed betaalde banen komt en als 55+ gedegradeerd is tot een instrument van een totaal overbodig iets als een callcenter??

Overgeldzakken.. (o ja! Nu gebeurt het weer.. het was de autocorrect) En in plaats van de te vallen over een spellingscorrectie, verdiep je eens in bovenstaande materie van UWV/WW/Bijstand. Want de tijd dat er voor ieder een baan was, is allang verleden tijd.

Ik preek niet voor eigen parochie, heb een goed inkomen, een afbetaald huis. Maar gelukkig verlies ik het belang van de minder kansrijken niet uit het oog, en heb ook geen hypocriete houding dat het allemaal "eigen schuld" zal zijn. En mocht dat er ongenuanceerd uit komen, dan is dat maar zo.

Maria zei

O, ja.. en die twee uur niet overwerken? Einde contract, terug naar de bijstand, korten wegens werkweigeren. Wordt wakker!

OpnieuwBeginnen zei

Idd de Volkskrant werkt volgens mij ook met callcenter medewerkers, man man, man enz. Geen bevoegdheid en alles geautomatiseerd. Twee. Dieven tig telefoontjes. Maar sinds gisteren ontvang ik nog maar 1 krant!

Callcenter medewerkers als verlengde van de computer. Alle werkzaamheden stroomlijnen en op iedere minuut van de medewerkers letten.
Ik vind het in triest. Zo rijk als we zijn en we gunnen niets aan een ander.
Als je dat vergelijkt met de gulheid van de natuur, dan zijn wij ver afgedreven.

Petr@ zei

Hoi Cellie
Ik zou ook wel babysokjes willen kopen maar zal nog een paar jaartjes moeten wachten haha. (Of ik kan ze natuurlijk in de kast laten liggen ;-))
Switchen van zorgverzekeraar vind ik doodeng, maar waarschijnlijk kan het wel iets goedkoper.
Fijn weekend! Het zonnetje schijnt hier al lekker