zondag 16 oktober 2016

Volle Maanvoorbereidingen

Dit weekend een mooie klus van mijn Moet ik echt werkelijk NU doen lijstje kunnen schrappen. En dan nu maar kijken wat het effect hiervan is. Sowieso op de tenen. :)

Ondertussen wel plan B uitgevoerd want ik denk dat ambtelijke molens traag draaien dus niet denken dat afdeling X contact heeft met afdeling Y en 'het wel goed komt'.

Gelukkig wilde mijn moeder even financieel bijspringen; dat geeft lucht.

En wat een heerlijke zonnige zondag vandaag. Zomaar een kadootje, al ver in oktober. De badstof die ik had gekocht om een badcape voor mijn kleinkind van te maken, lekker buiten kunnen drogen, nadat ik het gewassen had. En dan van de week aan de slag. Geen patroon, maar 30 jaar terug ook zo'n ding gemaakt voor mijn eigen kind en die gebruikte 'm, samen met haar broer, om er later superman mee te spelen.

Verder nog heerlijk in de tuin gewerkt, want de hele tuin lag bezaaid met bessen van de Lijsterbes. Het bleek dat een scene uit The Birds dit weekend nogmaals hier werd nagedaan.

Afbeeldingsresultaat voor the birds hitchcock poster

Een invasie van spreeuwen zat op de daken achter mijn huis en vraten in bosjes mijn lijsterbes leeg. Of lieten de bessen op mijn terrasje aan de achterkant van mijn tuin vallen.
Wat een apart gezicht; zoveel vogels!







Dus vandaag even vegen en nog maar wat snoeien en wat dingen opruimen. Wat lekker om gewoon nog zonder jas in de tuin kunnen zijn. En wat lekker dat ik dat zie en ervan kan genieten.

Daarna nog op zoek naar een houtboortje, want had een plan voor een tafeltje. Plan uitgevoerd, maar nou moet ik nog op zoek naar een iets grotere schroef, want de ene te lang en de ander te klein. Het is wat; creatief met een kringlooptafeltje.

Ook nog een eindje gefietst in het kader van alle zonlicht wat ik kan krijgen meepikken. Gisteren een lekker soepje gemaakt van brocollistelen en courgette, dus vandaag niet nadenken wat ik ga eten, maar lekker opwarmen en klaar.

Zo nog even de extra haargroei vanwege de Volle Maan vanavond verwijderen en dan ben ik weer klaar voor alweer een werkweek. Oh ja: Nog hartelijk bedankt voor alle lieve verjaardagswensen. Dat deed me goed. Ook al vond ik mezelf wel een Drama-queen die dag. Met dito gedrag.


Afbeeldingsresultaat voor full moon witch fun







2 opmerkingen:

Lot zei

Fijn dat reacties je goed doen. Zelf had ik geloof ik niet gereageerd, maar ik hou wel van dramaqueens hoor.

Vorige week liep ik naar buiten en hoorde raar geluid, keek naar waar het vandaan kwam en om de hoek van het buurhuis kwam een zwerm spreeuwen, dus behoorlijk laag vliegend, en daar zat ik plotseling middenin, bovendien lieten ze ook nog het een en ander vallen, ze vlogen tegen de ruiten en met veel geluid vlogen ze verder.
Door de plarken die ze lieten vallen konden we rond onze huizen het spoor volgen van de zwerm ze maakten een rondje want zowel voor als achter de huizen lag het bezaaid met plarkjes.

Waarschijnlijk was er een roofvogel boven ze en waren ze op de vlucht.
Was een vreemde ervaring zo in de Birds mee te spelen.

Petr@ zei

Ik lees net in de krant dat we 14 november een supermaan krijgen, dus maak je borst(en) maar nat! ;-)