zaterdag 29 maart 2014

Zaterdagzwijmel

Gisterenmiddag scheen de zon, had nog wel Belangrijke Taken te doen, maar bedacht me dat ik, gezien alles wat er deze week weer was gebeurd, iets leuks kon gaan doen. Even mijn energievaten bijvullen.

Dus een kippeneindje met de bus en voor de deur afgezet van een LenteBeurs. Ik moest me door de mensenmassa heen dringen. Wat was het druk.. Niet dus.

Net mijn jas in mijn tas gepropt en door de ingang gerold, zag ik een pittige dame in een bloemetjesbroek. Ik sprak haar aan en Waarom Niet...kopje koffie, nog een kopje koffie...Wat een leuk gesprek! Wat is het leven luchtiger als je jezelf openstelt voor een ontmoeting.

Toen ze bijna de deuren sloten zijn we heengegaan en ben ik nog even een rondje beurs gelopen. Maar toen ik achterin de afdeling Gezellig Bio Begraven zag, toen was ik wel klaar. Kon even geen grafdingen meer zien of moeten horen. Van de week al teveel met de dood bezig geweest. En hallo....Lentebeurs...belofte van nieuw leven toch? Ik wil leuke lentedingen, bollen, takken, lammetjes, kipjes.

Ben moe, veel denkwerk aan het hoofd dus tijd voor een lichtere en luchtige tijd. Zoonlief verveelt zich al, dat is een goed teken en wandelt elke dag een stukje verder.




4 opmerkingen:

Lot zei

Wat leuk over jullie ontmoeting te lezen van twee kanten.

Unknown zei

geinig dat je Helene tegenkwam en aan durfde te spreken!
Ik zou ook jou ook aanspreken maar geen idee hoe je er uit ziet.
Linda

Lot zei

Allemaal bloemetjesbroeken gaan dragen? Zit je altijd goed!

Petr@ zei

Leuk!
Ik lees net bij Helene dat ze jou had gesproken op de Lente beurs.
Haha, wat grappig dat je haar herkende aan haar broek!

Liefs Petr@