maandag 25 augustus 2014

Maandag

En dan is het alweer maandagmiddag. Fijne dag tot nu toe en wat heerlijk toch. In de ochtend was ik vroeg(ig) wakker en maar direct opstaan, douchen, aankleden en de prullenbakken van de bovenverdiepingen legen. Daarna naar beneden en mijn rondje Bless the House afgehandeld. Omdat ik dingen niet meer laat oplopen tot grote bergen onoverzichtelijk werk of grote balen was of grote stapels nog uit te zoeken kranten/tijdschriften/reclameblaadjes, is dat uurtje Bless the House zo klaar.

Want ik Bless mijn huis eigenlijk de hele week door en daarmee mijzelf. Natuurlijk besef ik dat ik nu ook zeeen van tijd heb, nu ik noodgedwongen niet betaald werk verricht, maar ik weet ook dat ik mijn huishouden nu stukken beter manage beheer, dan een aantal jaren terug. Dat heeft voornamelijk met mijn hoofd te maken. Ik gun mijzelf dat schonere opgeruimde huis, leefomgeving. Ik wil niet meer als een Malle Pietje in een soort van rommelige huiskamer zijn, waar stapels liggen van nog uit te zoeken, op te ruimen, weg te doen. En elke kast vol zit, vol met nog uit te zoeken, op te ruimen, ooit ga ik dit echt nog wel een keer gebruiken dingen. En er werkelijk geen enkele plek is die leeg is. Overal ligt wel iets, of staat iets.


Wel ironisch dat dan de vriendin van mijn zoon vandaag nog even wat dozen van zoonlief kwam brengen. Die had hij bij haar opgeslagen omdat hij in het buitenland woont en werkt en vaak bij haar is, maar zij gaat naar een andere studentenstad en heeft geen ruimte meer. Dus hoppa....weer een stapel erbij hier. In zijn oude kamer, wat eigenlijk mijn hobbykamer zou zijn, maar nu nog volstaat met zijn dingen. Maar ja....laat ik eerlijk zijn. Als ik echt wilde hobbieeen, dan deed ik dat wel en gebruikte niet zijn dozen als excuus.

Het beste ruim je op door je kinderen de deur uit te sturen, maar dan wel graag in een groot huis met genoeg opruim-ruimte. En eigenlijk zou ik dan direct veel kleiner moeten gaan wonen, zodat die opruim-optie er niet is. Dat zal ze leren :)...Nou ja...eigenlijk mijzelf. Want Hamster is my middle name.

Zou ik genoeg geld hebben, dan werkte ik nooit meer voor een leidinggevende. Nooit meer die afschuwelijke rondjes Beoordelingsgesprekken of uit dezelfde koker de Functioneringsgesprekken of Ontwikkelingscurve of weet ik veel wat voor braaftaal of managersjargon er voor dit soort kippenvelgesprekken gebruikt wordt. Gewoon doen waar je goed in bent, 100% geven en ook 100% terugkrijgen. Dat lijkt me een goede deal. Niet dat ik nu voor eeuwig thuis wil blijven zitten, maar het is wel heerlijk rustig en heel heel weinig stress. Compleet niet te vergelijken met werken. De enige deadline die ik nu heb is of ik op tijd mijn avondeten klaar heb. En zelfs daar zit geen deadline op; niemand die het een drol uitmaakt hoe laat ik eet. Of ik eet uberhaupt.

Nu is het hoogtepunt van de maandag niet de ronde bij de koffie-automaat of de lunchpauze in de kantine, maar Koffietijd wat weer begonnen is. Dan hou ik bewust even pauze en drink...koffie. En streep op mijn To Do lijstje af wat ik allemaal al gedaan heb vandaag.

Nog 1 klusje te doen, maar dat kan vanavond pas. Dus nu even tijd om wat te bloggen en een kopje thee.

En onderstaand bericht van Flylady aandachtig te lezen. Wat een heerlijke site. En wat ben ik blij dat ik lid ben.

http://myemail.constantcontact.com/Morning-Musing--Depression-Don-t-Give-Up--I-Didn-t.html?soid=1112168023626&aid=rRqb_w3ZN_A








Geen opmerkingen: