woensdag 20 augustus 2014

Zeg maar nee, dan krijg je er twee!!

Via verkopers aan de deur had ik, tegen mijn overtuiging in, een goede deal afgesloten voor internet en tv levering. Ik dacht, toen ik hun verhaal hoorde en het bedrag onder de streep zag en er zeker van was dat er geen addertjes onder het gras zaten....waarom niet!

Tot ik op een blog las dat bellen met je huidige provider, waar ik gewoon tevreden over ben, behalve over het bedrag per maand, ook tot iets moois kan leiden.

En vandaag; op anti-uitsteldag van de Flylady, dus maar als eerste de rekenmachine gepakt en kijken wat ik wil hebben van mijn provider. Konden ze dat niet, dan kon ik alsnog overstappen. Onderhandelen dus. En berekenen wat ik nou echt zou besparen of juist extra uitgeef door over te stappen (administratiekosten). Kom ik uiteindelijk na een jaar nog 25 euro duurder uit dan dat ik bij mijn huidige provider blijf. Dus..

En nou....het aloude zeg maar nee, dan krijg je er twee klopt inderdaad. Bellen helpt. Zeggen dat je gaat overstappen als goede oude klant levert mij op dat ik een fikse korting krijg en dat is heel fijn.


Zo heb ik geen overstapperiode bij nieuwe provider met het risico op een paar dagen geen internet/tv en gedoe, maar wel die korting die zij mij bieden.

Het is geen kwestie van brutaal zijn, maar gewoon een verkoopdeal. Ik wil iets van hen, zij willen wat van mij. Hoe komen we er samen uit. Bovendien vind ik het wel passen dat ik als jarenlange klant nu ook eens ga profiteren van een leuke aanbieding. En niet alleen als je vreemdgaat.

Lekker zeg; zo'n vervelend werkje als eerste doen op je dag. Dan kan de dag niet meer stuk. Joehoe!!


4 opmerkingen:

Pecunia zei

Stoer!

Realmam zei

Wauw goed gedaan, welke provider heb je? Goed idee om het ook eens te proberen!

Unknown zei

Haha wat geweldig goed van je! Je hebt ook helemaal gelijk, ik zelf durf niet zo goed. Ik zal Moos eens vragen of die nog een paar stoute schoenen heeft ;-))

Nietzomaarzooo zei

Begint met een Z en eindigt met o