vrijdag 13 februari 2015

Wat een duur stokje!

Het schoot vandaag een beetje in mijn rug, dus bedacht dat het goed zou zijn om lekker te bewegen. Op de fiets en inderdaad...dat deed me goed. Het was heel rustig onderweg en in het bos (nou ja; groot aangelegd Park), want kennelijk was iedereen het winkelcentrum ingetogen of naar de markt.

Ik fietste lekker door het bos, kon de afslag naar huis nemen, maar  toch maar daarna nog even een stukje verder gefietst en toen kwam ik bij een naburig winkelcentrum uit, waar ik wilde kijken voor vanillestokjes.

Ik zag ze wel, maar keek nog eens goed naar de prijs per kilo en zag daar, tot mijn verbazing:

€ 833,33 per kilo

Zoooo, dat zijn kostbare stokjes. En had ik die echt nodig, of dacht ik dat ik ze nodig had?

Nu eerst maar een lekkere mok thee maken en mijzelf weer moed inspreken voor alle Valentijns-gedoe wat wederom aan mijn deur voorbij gaat. Wel ironisch dat diverse mensen mij deze week om raad vragen op dat gebied. He.....ik heb mijn kennis kennelijk al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren niet meer in de praktijk gebracht, dus wat zou je nou van mij goede raad op liefdesgebied kunnen verwachten. Ik ben degene met een schriftelijk diploma zwemmen.



stokjes haken voor beginners


5 opmerkingen:

Anoniem zei

Spreid, sluit, blaas uit?

Nietzomaarzooo zei

Intrekken, spreiden en sluit was het, volgens pagina 27e

Anoniem zei

Bedenk wel: theorie is toch vaak het begin van praktijkervaring of biedt ondersteunig, Dus vlak niet uit wat de invloed kan zijn op de praktijk. Kijk maar naar koken. Je begint met een papieren recept, je klungelt wat in de praktijk en dan probeer je eens een echt vanille stokje bij het maken van een lekker toetje. En dan ervaar je misschien (net als ik ooit) dat zo'n duur stokje echt heeeel veeel lekkerder is dan nepspul. En wij zijn het simpelweg waard om van goede, lekkere dingen te genieten als we besluiten dat het tijd is voor iets lekkers! JBR

Ivy zei

Zo'n flauwekul dat Valentijngedoe, vind ik. 't Is mij allemaal te Amerikaans commercieel en dan laat ik het graag aan me voorbij gaan. Moet wel eerlijk toegeven dat echtgenoot zojuist een bosje tulpen uit de aanbieding gekocht heeft voor mij (ons), omdat hij vond dat ik wel heel demonstratief met de vaas met uitgebloeide tulpen richting groene bak liep. Ben me van geen kwaad bewust, maar ik heb nu wel een nieuw ruikertje op tafel :-)

Anoniem zei

Bij de lid.l 1.50 voor twee stokjes. Nog steeds prijzig,maar zo lekker! Die kiloprijs, tja. Je gebruikt zeker geen kilo per jaar, tenzij je banketbakker bent.. En dan nog? Misschien.

Petra