dinsdag 3 februari 2015

Zakken

Vanochtend vroeg haalde de gemeente oude kleding op en ik had vorige week een aantal zakken gevuld vanuit een grote verhuisdoos die al jaren ongeopend opgeslagen stond. Weg ermee dus. Niet eens van mij, maar van een vriendin van mijn dochter geweest. Ja, mam...mag weg. Dus maar direct doen en niet langer over nadenken of uitstellen. Zonder auto is even naar de Kringloop brengen iets ingewikkelder, maar zie daar de oplossing: Zet uw zakken bij de stoeprand (zag geen enkele echtgenoot erbij staan).

Fijn gevoel; weer een stukje vloer vrij.

Sinds ik een documentaire op de Belg zag over wat er gebeurd met tweedehands kleding die ingezameld wordt, verbeeld ik me maar dat straks misschien wel familie in West-Afrika in deze truitjes loopt. Niet gratis kleding, maar gewoon met flinke winst doorverkocht. Zo is de cirkel weer rond.


Wat gebeurt er met onze weggeven oude kleding

Koffiepauze voorbij en weer verder met mijn zelfopgestelde lijstje van wat ik allemaal wil/kan/moet/mag doen vandaag.

Eerst maar eens de was ophangen. Die hangt inmiddels en mijn Flylady taak voor vandaag was opruimen in de woonkamer, gang en voordeur. Maar...tatada....sinds mijn kinderen het huis uit zijn, blijft het gewoon netjes in al die kamers. Ik ben de enige die troep kan maken en heb me aangeleerd om in de avond ook een rondje Hotspot opruimgedoe te doen en dus heb ik geen loshangende, losliggende, weet-niet-waar-t-moet-dus-gooi-maar-hier plekken (meer). Echt...wil je groots opruimen, doe je kinderen de deur uit!

Ander werkje dus maar; keukenkastje echt vol met oude mokken, heul veel mokken, uitmesten. Wat naar de Kringloop kan (heeft een alleenwonend mens 30 mokken nodig??) afgewassen en in die lege verhuisdoos van de kleding gedaan. To be continued. Kijk mijn dochter lief aan of ze een keertje een ritje naar de Kringloop met me wil maken. Op de fiets is een grote verhuisdoos wat minder handig mee te zeulen. Hij zit nog niet vol, maar elke dag een stukje doorworstelen en dan komt dat vanzelf.

Kwam ook tot de ontdekking dat ik een Engels servies heb, wat eigenlijk mijn smaak helemaal niet is, ik gebruik het zelden en dan alleen nog maar een koffie of theepot ervan. Verlovingskado-servies. Mijn enige servies, want de rest is gewoon Hema en allegaartje. Dus besloot ik ook daarvan een doos te maken en eens kijken of ik dat kan verkopen. Ik denk aan de grote kast bij mijn moeder, tot de nok toe gevuld met Serviesgoed wat hoogstens tweemaal per jaar door haar gebruikt wordt. Echt antiek hoor kind. Zo veel en zo weinig plezier ervan. Want haar boterhammen eet ze van een oud Blokkerbordje. Ook de borden en bijpassende mokken die ik ooit voor haar uit het buitenland meebracht worden nooit gebruikt. Staan stof te vangen in de keukenkast. Wil ik dat ook? Nee...dus geef je extra spullen weg aan de Kringloop, zodat andere mensen er wel gebruik van kunnen maken.

En allemaal in een kwartiertje timer zetten. Nou vooruit; twee keer timer zetten. En solliciteren uiteraard en verder werken aan mijn plan. Ik heb het gewoon te druk om te werken!

En ook nog even een droog momentje afwachten voor mijn dagelijkse loopje. Nu???










1 opmerking:

Anoniem zei

Klinkt goed en positief!