woensdag 26 juli 2017

Sire concept voor meisjes!!

Stel voor dat Sire ook voor meisjes een leuk filmpje maakt, want als mensen bewust moeten worden gemaakt dat jongens Jongens dingen moet kunnen doen, dan is het toch logisch - als je zo in vakjes denkt en is Sire niet een uiting van onze overheid?? - dat er ook een filmpje voor meisjes komt.

Dacht ik jarenlang dat we een beetje los kwamen van 'typisch vrouwelijk' en 'een echte man' gedachten, nee hoor....



Allemaal weer roze roze en roze en netjes op een vrouwentoilet of mannenplee... Alle meisjes met poppen spelen en jongens, hup....ga jij maar een fikkie stoken. Oh...wat? Wil je dat op ons balkon doen?  Goh, in die film hadden die 'echte jongens' ruimte zat!

Denk dat het goed is dat deze nieuw te vormen regering dan ook de Huishoudschool weer in ere herstelt en een embargo instelt voor vrouwen die zelf klussen, hameren en zagen, want zo komen die jongens aan een heel verkeerd beeld van 'vrouwelijk' en 'mannelijk"


Als voortaan een jongen baldadig gedrag vertoont kan hij nu - met recht - verwijzen naar bovenstaande campagne.

Maar, meneer de Politieagent, ik ontdek alleen maar mijn Jongenskwaliteiten!! Ik moet ravotten voor mijn ontwikkeling.

9 opmerkingen:

Luz zei

Echt, ik vroeg me af of dat geld niet beter besteed had kunnen worden, wat een onzin.

Lot zei

Als ik mijn vriend hoor wat die vroeger allemaal heeft uitgespookt uit onderzoekdrift had was hij al lang bij bureau Halt terecht gekomen en zijn moeder misschien wel bij de kinderbescherming op het matje geroepen.
Voor hem was het gewoon onderzoeken wat er allemaal kon en al heel vroeg op brommers rijden. Zijn voordeel was dat hij groot en er ouder uitzag.

Ellen1979 zei

SIRE is geen uiting van de overheid (leerde ik vandaag). Maar van een onafhankelijke stichting. Stichting Ideële reclame. Een clubje reclamemakers die af en toe wat "goeds" willen doen voor het volk ;-)

Anoniem zei

IJzersterk.

Iris Papilio zei

Flauwekul vind ik het... De huidige tijd is nou eenmaal zoals hij is. Als jongetjes graag buiten willen spelen en ravotten doen ze dat heus wel...

Petr@ zei

Ik snap wel wat ze bedoelen maar het is zo betuttelend.

Anoniem zei

Met dit soort reclames en onderzoeken kom ik altijd in het kamp 'jongen' terecht, terwijl ik toch echt een meisje ben!

Ik houd meer van rockmuziek dan van ballads, meer van houtbewerken dan van breien, meer van tuinieren dan huishouden, ik kan kaartlezen en heb ruimtelijk inzicht, ik ben langer dan mijn partner en ben hoofdkostwinner....

Siebrie

Nietzomaarzooo zei

Weer wat geleerd.

Nietzomaarzooo zei

Nu "mag" het weer :)