zondag 11 november 2018

Flouw

Gisterenmiddag zin om een vegetarische Indiase Dahlsoep te maken van rode linzen en met, dat maakt het vooral zo heerlijk, garam massala en komijn. Die kruiden die bak je mee met de ui en knoflook en dan komt het aroma helemaal los.

Het snijden van ui en knoflook vind ik altijd heel erg prettig en rustgevend. Net als het maken van de soep. Heb geen recept nodig, ik kook meestal op gevoel en weet nu wat het beste resultaat geeft en welke hoeveelheden. En toch gooide ik een stukje gember erbij. Gewoon...voor de gein. En de smaak uiteraard. Vandaag hoef ik niet te koken, alleen op te warmen. Heerlijk.

Verder gewerkt aan een rokje voor mijn dochter. Merk dat ik mijn grenzen daarbij te ver kan oprekken, dus moet tijdig stoppen en denken dat er morgen weer een dag is en ik het helderder zie. Maar blijft een heerlijke bezigheid. Iets maken.

In het kader van een Flylady opdracht ruimde ik een plank in mijn voorraadkast - noem het altijd De Kelder - op. Ziet er direct beter uit. En inspireert om meer te doen. Op te ruimen.

Zag gisterenavond in een tv-programma over tv, iets waarvan ik in een deuk lag. En niets zo heerlijk als even in een deuk liggen van het lachen. Het is superflauw, maar kan me soms niet flauw genoeg zijn.


Verder krijg ik van diverse aanbieder wel 11% korting als ik NU NU NU iets bestel, want Singles Day en dat vieren natuurlijk door wat te kopen. Voor jezelf. Als ultieme verwennerij.

Mijn bak met snoep staat klaar, maar ik hoop dat de kinderen in de buurt op tijd klaar zijn, want ik wil de laatste F1 race graag zien en die begint op een tijdstip dat hier de meeste kinderen aanbellen, want donker dan.

Nu nog een beetje breien, maar ook dat niet teveel en te fanatiek, want merk dat ik een pijnlijke elleboog krijg. Heb ik het toch nog achter de ellebogen!

Prettige Flow vandaag en dat is goed om te beseffen.











2 opmerkingen:

PetraH zei

Wij kijken ook naar de race; veel plezier! (En ook even genieten van de kindjes en hun liedjes).

Anoniem zei

Lachen is zo gezond.