vrijdag 30 november 2018

Wachten op de bezorger

Er zou wat bezorgd worden en ik kreeg online de bezorgtijd door. Oh..de hele dag dus vrijwel thuis zijn betekende dat.

Nu is dat geen probleem want ik had genoeg 'te doen' thuis. En het regende ook de hele dag. Maar het wachten op is nooit fijn.

Had me al voorgehouden dat de bezorger waarschijnlijk net 5 minuten voor het einde van de te verwachten bezorgtijd op de stoep zou staan. Maar nee, ook dat niet.

Nog een keer online de track & trace bekeken. "nog onderweg".
Kan ik dan nu 'het risico' nemen om boven de was op te gaan hangen. Straks hoor ik niemand aankloppen (ja...nog steeds geen werkende bel). Dus nee...wacht nog maar even. Ze zullen toch wel voor de avond langskomen?

Nog maar een grote kop Rooibosthee gemaakt om kalm van te worden. Zegt men. Nee....je mag pas over een half uur weer naar de track & trace kijken. Niet telkens refreshen die pagina. Ksssst!!

Anderhalf uur na het laatste bezorgmoment klopte de bezorger aan. Gelukkig ijsbeerde ik net in de gang, dus hoorde 'm kloppen. En zag hem door het keukenraam al als een soort Hulpsinterklaas tientallen pakketjes doorworstelen om die met dit adres eruit te halen. Zag er een beetje ongeorganiseerd uit.

Maar ach; heb er geen vrij voor hoeven nemen, had toch niets dringends buitenshuis te doen en ik merk dat een wat lakonieker houding me meer kalmeert dan alles willen regelen, weten en bijhouden.

Ontspan, adem in en toen 'mocht' ik van mijzelf de was ophangen. Er zit nog wel wat rest-stress in mij merk ik. Gelukkig kan ik enorm om mijzelf lachen als ik dit gedrag vertoon. Ik zie het mezelf doen en zie ook dat het me weinig winst oplevert.

Het resulteerde er wel in dat ik in de avond wel 6 Nijntje koekjes achter elkaar opat, die ik op voorraad had voor kleinkind. Smerige, veel te zoete koekjes, maar qua Marketing trapt deze grootmoeder er blindelings in en vreet ze dan zelf op in een kleine vreetbui-aanval. Kleindochter heeft er niks van gehad toen ze hier was. hahaha!! Dus zelfs dat kan ik niet 'veilig' in huis hebben.

Dus sliep ik ook slecht, maar gelukkig hebben we daar het luisterboek van de bibliotheek-app en hoorde ik hoe je moet omgaan met een relatiebreuk. Altijd handige info.

Werd narrig en klammig wakker, maar besloot niet  toe te geven aan de lamlendigheid dus hoppa onder de douche jij, met een lekkere geur van Rituals, de hammangeur (allemaal nog uit de Goede Tijden) daar word ik altijd door opgepept. En lekkere zwarte koffie.



Foto van Pixabay


Zo dan!













11 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind het ook altijd onrustig als er een pakket wordt bezorgd. Durf dan nauwelijks naar de wc. De bezorgtijd wordt nooit aangegeven, hooguit het dagdeel.
Kreeg gisteren een mailtje dat de buitenthermometer die ik 20 november heb besteld pas eind december wordt geleverd. Lekker dan. Gelukkig is het geen sinterklaascadeau.

Anoniem zei

Ik heb een lijst met wachttijdklussen. Allemaal beneden natuurlijk. Trapkast opruimen, keukenlades leegmaken, alles schoonmaken, uitzoeken en weer volmaken, ehm, minder vol. Administratie. Ramen zemen. Voortuintje netjes maken. Dingen die (meestal) niet meteen af moeten, waar ik mee bezig kan zonder de bezorger te missen, of het telefoontje.

izerina zei

Dat schijnt in deze drukke tijd normaal te zijn. Ik wacht al voor de derde dag op een pakje met een "verwacht bezorgmoment" Ik blijf er niet meer expres voor thuis.

Judy zei

Het is de drukste week van het hele jaar, zei mijn bezorger. Sinterklaas, Black Friday enz. Maar wachten is nooit leuk.

Ellen1979 zei

Dit klinkt me bekend in de oren uit de tijd dat ik nog een B12-tekort had. Nu kan je me dat bijna niet meer voorstellen. Nu denk ik niet alleen, maar voel ik ook: Als ik niet thuis ben of op de wc, komt het pakketje of wel bij de buren of probeert de postbode morgen nog een keer. En daarna komt het op een afhaalpunt te liggen. Prima toch? Ik kan me er gelukkig niet meer druk om maken. Voor de online bezorgtijden bestond hadden we deze stress toch ook niet?
Rottig dat een mens zo in elkaar kan zitten op een bepaald moment.

Lena zei

Ik laat pakjes zoveel mogelijk bij een afhaalpunt bezorgen.

eurominderen zei

Zag op het journaal dat het een heksenketel is bij de pakketpost en dan dreigen ze ook nog met staken.. moet niet gekker worden.

Joanne zei

Ik laat het ook meestal bij een afhaalpunt bezorgen. Maar dat ging ook niet helemaal goed. Vanavond werden er pakjes bezorgd tussen 18.00 uur en 21.00 uur. Netjes op tijd. Maar je houdt wel de bel in de gaten. Het is erg druk. Vorig jaar kreeg ik de helft na Sinterklaas. Dit jaar wat vroeger begonnen.
Alles staat ingepakt. Klaar voor de kleinkinderen.Ik verheug mij op morgen.

Liefs Joanne

Mevrouw W. zei

Ik heb tot 2x toe gehad dat ik een hele morgen zat te wachten en dat ik dat ik dan later op mijn mail zag dat ze me gemist hadden. Onmogelijk, want ik zit ook 'op wacht' als er een pakje moet komen en ik heb 2 hele goede waakhonden waardoor er nooit iemand ongemerkt aan de deur kan komen. Beide keren heb ik een klacht ingediend. Dat vind ik dan wel vervelend voor de bezorger, maar uiteindelijk heeft hij zijn werk niet goed gedaan en zat ik voor niks te wachten en was ik de rest van de dag boos.

Marlien zei

Ik heb eens op een pakje zitten wachten, met de kamerdeur open, zodat ik bel goed kon horen en voordeur kon zien.
Ik hoor een busje voorrijden.
Zie ik op een gegeven moment een briefje naar binnen vallen.
Pak het op en lees: we hebben u niet thuis aangetroffen en het pakje bij uw overburen bezorgd.

Lot zei

We hebben een alarmhond die slaat aan als er iemand de voortuin inkomt. Erg handig meestal want er worden elke dag wel pakjes bezorgd sinds partner Ali heeft ontdekt voor gereedschap en reparatiemateriaal