dinsdag 6 november 2018

Stratego

Dacht een strategisch gesprek met mijn huisarts te kunnen hebben om inderdaad iets van een 'case' te hebben opgebouwd, maar toen ik plaatsnam in de wachtkamer zag ik de notitie hangen dat mijn huisarts afwezig is. En kreeg ik dus een vervanger.

Aaaaaaaardig man (zou Wim Kan zeggen), maar om nou helemaal uit te gaan leggen hoe mijn gemoedstoestand nu is en wat en waarom...dat had weinig zin. Vond hij ook gelukkig. Wel kreeg ik nog wat tips mee, hoe ik dan dingen zou kunnen aanvliegen en daar ga ik maar mee aan de slag. Wanneer mijn eigen huisarts er weer is, kon hij niet zeggen.

Het gevoel er alleen voor te staan, dat kwam even hard binnen. Maar ik weet dat het maar een gevoel is. Laat maar waaien!


foto van Pixabay


Dus vandaag de administratie bijgewerkt. Alles loopt. Daar mag ik uitermate trots op zijn. Oh ja, dat zei de plaatsvervangende huisarts ook, nadat ik hem kort vertelde dat ik in het verleden dit soort afspraken vermeed, niet ging, niet durfde. Dat ik er vandaag wel zat dat was echt top (jonge huisarts he).

Moest verder enorm hard lachen door een telefoontje wat ik ontving, net nadat de inkt op mijn digitale CV droog was.

Dat CV aanmaken is verplicht van de fanclub, anders voldoe je niet aan de afgevinkte hokjes. Ook al ben ik officieel nog ziek. Raar toch? Oh nee, niet raar, want dat eiland communiceert niet met mijn huidige eiland.

Had dat CV al aardig gedownsized, want wil niet meer terug in commerciele beroepen met auto en kippenleren aktetas (met boutjes), maar dat had de headhuntert niet goed begrepen.

Want hij had een fantaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaastische baan voor me.

En zo blij dat ik niet opgewonden en vrolijk werd dat ik wellicht misschien eventueel een gesprek zou kunnen hebben voor die commerciele baan, maar blij dat ik door kon geven dat ik daar geen enkele ambitie meer voor heb. Noch interesse.




6 opmerkingen:

Judy zei

He ja, vervelend als je eigen huisarts er niet is, en dan ook nog niet weten wanneer weer wel. Sterkte met alles.

Anoniem zei

Pech voor die hoofdjager.

Liesbethblogt zei

En kom je daarmee weg? Verplicht solliciteren want je voldoet, kan ik me van het verleden herinneren. Vele sterkte en succes.

Nicole zei

Als je daardoor maar nog niet meer gedonder krijgt met het UWV.

Anoniem zei

Ja niet zo slim.(en zeker niet strategisch)
Marijke

PetraH zei

Fijne dag vandaag.