zondag 6 januari 2019

Ontspanning

Door de hele stapel nog te lezen artikelen van de krant (alweer zo'n klein proef abonnement) gerausd en dingen uitgescheurd of digitaal opgeslagen. Dat ruimt weer lekker op. Een lege tafel. En een volle tas voor de papierbak.



Foto van Pixabay


Toen - in het kader van Fiets 'm erin - ook nog maar even langs de dichte bibliotheek gefietst en wat boeken in de speciale inleverbus gedumpt. Hoef ik van de week niet en weer goed voor de fietservaring. Op zondag staat het fietsenrek tenminste niet helemaal volgeparkeerd met scholierenfietsen.

Gisteren had ik een soepje gemaakt van allerlei 'vergeten' groenten. Vergeten in de groentela he. Heerlijk met een dot Griekse yoghurt erop. En zo kom ik weer een aantal dagen met een heerlijk soepje door.

Kon in feite de hele dag indelen zoals ik dat prettig vond (nou ja..behalve natuurlijk ergens heen gaan met de auto of zo) en besef maar al te goed dat dit alleen al heel erg prettig en bijzonder is. Die vrijheid.
Me niet hoeven voegen naar iemands luimen. Dus waardeer mijn zegeningen des te meer.

En dankbaar dat de verkoudheid steeds minder wordt. Zonder pillen of wat dan ook. Gewoon 'uitzieken'. En accepteren dat een verkoudheidje er nou eenmaal bij hoort. Gelukkig altijd een ruime voorraad zakdoekjes in huis. En anders wc-papier hahah!!

Kijk naar Heel Holland Plakt, waar ze soezentorens maken, die vastgeplakt moeten worden. Hoe fijn dat ik dat niet hoef te doen. Alleen maar naar kijken.

Oh en de aflevering van Witteman en zijn klassieke muziek was vandaag zo mooi. Gericht op kinderen, maar heerlijk om naar te kijken. Van die kleine mooie dingen waar je hart van opengaat staan.








5 opmerkingen:

Anoniem zei

You’ve got the flow!

Bertiebo zei

jaaaa, die Witteman was zeker mooi. Ik heb het begin gemist, maar dat haal ik nog wel in

Anoniem zei

En nu nog een zonnetje erbij ... Dat zou fijn zijn.

Sylvia zei

Ik houd van die soepjes. Woonde ik alleen, dan zou ik dat bijna dagelijks eten denk ik. Lekker makkelijk, light en gezond.

Nicole Orriëns zei

Wat handig dat je ook boeken kunt inleveren als de bieb dicht is. Dat kan bij de onze helaas niet.

nicole@huisvlijt