maandag 4 november 2019

Bijna weekend!

Citeer een collega die dit altijd op maandagochtend rond 08.30 uur verzuchtte. Moest er altijd smakelijk om lachen, maar gaf ook een beetje aan dat ze geen moer aan haar werk vond.

Dat straalde ze ook enorm uit en toch bleef ze er jaren en jaren en jaren werken.

Vanochtend kwamen nieuwe buren in de straat even mijn hulp vragen. Hun elektriek deed het niet, maar ze hadden wel een contract afgesloten. Of ik in hun meterkast iets kon zien. Nu weet ik dat er vorige weken geboord etc is, dus energie en ik zag dat hun slimme meter ook 'liep' en uit te lezen was. Dus er was wel degelijk stroom. Maar hun meterkast/stoppenkast ziet er anders, nou ja moderner, uit dan die van mij dus ik herkende niet zo snel hoe wat waar.
Gelukkig lukte het om de hoofdschakelaar omhoog te zetten en toen was er Licht! Hoera!

Bij het weghalen van mijn kliko om de vensterbank even schoon te maken, zag ik alweer, de derde dit seizoen, een heel klein padje eronder zitten. Wat een schatje! Tsja..ben ik waarschijnlijk deep down toch een heks. Met een eigen kolonie padden. Ook deze mocht van mij naar de achtertuin verhuizen.


Afbeelding van Parker_West via Pixabay 

Zie ook een interessante vacature dus de (verplichte dagelijkse) sollicitatie is geen straf en ik bekijk het meestal ook gewoon als de klus van de dag. Het hoort erbij, maar de realiteit heeft me helaas geleerd dat hoe ik ook mijn brief zo pakkend mogelijk maak, mijn CV alweer aanscherp, mijn geboortejaar weegt kennelijk heel zwaar. En toch een aantal keren niet, dus zingt Andre van Duin alweer in mijn hoofd over dat Dooooorgaan.

Gisterenavond  de F1 gekeken en was weer erg spannend. Helaas de laatste 2 rondes kon Max niet echt dooooorgaan want er was een Gele Vlag en dan mag er niet worden ingehaald terwijl hij heel dicht op Hamilton reed. Maar toch heel fraai derde geworden.

De was hangt lekker aan de rekjes her en der, mijn huis is weer geblessed, zo direct nog even mijn bed van nieuwe kussenslopen voorzien (gestreken en wel - zalig hè) en dan moet ik ook eraan denken dat ik genoeg 'speeltijd' aan mijzelf geef.

Want vanochtend ook nog online wat ondersteuning gegeven aan mijn collega vrijwilligers. Dan merk ik hoe mijn ervaring en kundigheid op het gebied van zaken methodisch vastleggen van pas komt. Heb ik mijn Schoevers diploma toch niet gratis bij een pak crackers gekregen.






2 opmerkingen:

izerina zei

Pak jij de pad met de blote hand op? Ik probeer ze meestal uit de meer te redden met een oude lepel.

klaproos zei

moet wel lachen om j e laatste opmerking, over je diploma,
ik denk dat je een heel goed mens bent.
en dat denk ik :-)