dinsdag 19 november 2019

Boekenwijsheden

Wat was Harry Potter weer spannend en mooi om te zien. Gewoon in de thuis-bioscoop he. Met al vroeg waxinelichtjes aan, want koud en nat gisteren en toen de zon onder was ook de kachel iets hoger gezet.

Lekker onder een dekentje op de bank die film bekijken. Eigenlijk de aloude strijd tussen Goed en Kwaad en daar kan je eindeloos films over maken. En boeken over schrijven.

Wel 'laat' naar bed voor mijn doen, maar ach...ik hoefde vanochtend niet vroeg op en zo heeft ieder nadeel zijn voordeel.

Moet nog wel wat verplichte nummertjes afdraaien, dus daar hield ik mij vanochtend mee bezig, om in de loop van de dag te kunnen draaien. En om met Van Kooten en de Bie te spreken..ik WIL helemaal niet draaien, ik wil een grote geile blonde vriend(in)! Let op het boek van De Bie:




Maar in deze fase heb ik totaal niets meer te willen - zo lijkt het - dus onderwerp ik mij maar weer aan een totaal nutteloze bezigheid.  Jawohl!

Blij dat de tulpenbollen die ik tijdens mijn eerste fietsbezoekje aan een plantencentrum kocht een hele tijd terug, lekker in een pot zitten. En ben zo benieuwd of ze uitkomen, want ik koop nooit meer dat soort leuke en vooral mooie dingen. Vind al snel alles te duur. Maar toen vond ik dat het moest en mocht. En ik wilde mijzelf niet tegenspreken. Had de innerlijke boekhouder maar even thuisgelaten.

En vorig weekend mijn tuinstoelen onder een zeil heb verstopt, dan staan ze nog een beetje beschermd tegen wind en weer en regen. Dan is het lekker buiten koffiedrinken seizoen echt beeindigd. En wordt de tuin herfstiger en straks winterklaar. Hoef ik weinig aan te doen; de blaadjes vallen vanzelf.
Ook mijn boom in de voortuin is nu heel bladloos. En misschien nog wat takken snoeien voordat het echt gaat vriezen.

Oh ja...nog even mijn administratie bijwerken zo direct. Is de boekhouder ook weer tevreden.

Hoop wel dat het zo droog is. Want een oude verzopen kat is natuurlijk niet representatief.




2 opmerkingen:

Mirjam Kakelbont zei

Ongemerkt verzet je op een dag best veel werk!
Altijd lachen met Koot en Bie. Die oorbellen die Kees draagt. Ik las in een interview dat ze soms moesten stoppen met hun draaidag omdat het ze het té leuk hadden.
Succes met je tulpen!

Bertiebo zei

Ben benieuwd of je tulpen in de pot het gaan doen. Ik vind het ook zo leuk, maar mijn eerste poging werd niks en een tweede is er niet gekomen