zaterdag 30 november 2019

Geld juist retour op Black Friday

In plaats van te doen wat de meeste consumenten op "Black Friday" horen te doen, namelijk geld uitgeven, kreeg ik juist geld terug.

Had correspondentie met de online klantenservice gehad over een product wat 25% minder opbracht dan op de verpakking staat en dus vond ik dat ik wel recht van klagen had. En het was ook een sport of het zou lukken.

Had ik de verpakking al heel netjes bij de weg te gooien plastic verpakkingen gedaan, dus dat was nog even terugzoeken, maar had nog geen rondje weggooien gedaan dus hoera, ik kon het product in de originele verpakking terugbrengen.

Het ging maar om een klein bedrag, maar de sport en het principe maakten dat ik er toch tijd instak. Dat heb ik nu genoeg toch, tijd dan?

Aardige klantenbalie en ik kon de e-mail correspondentie overleggen dus het was uiteindelijk akkoord.


Afbeelding van Peter Stanic via Pixabay 


Mooi resultaat en fietste ook nog langs de bibliotheek waar ik zonder extra kosten een paar mooie boeken meenam en wat tijdschriften las. Hoef ik allemaal dus niet aan te schaffen en ook dat vond ik wel goed passen tegen het hijgerige kopen kopen kopen kopen-thema van Black Friday. En wilde al helemaal niet naar het grote winkelcentrum vanwege de te verwachte drukte. Geen behoefte aan.

En aangezien het gisteren Sint Pannekoek was en ik sowieso geen extra boodschappen wilde gaan doen, was het ook nog eens in de avond Sint Pannekoek, terwijl ik naar die andere Sint op zijn dagelijkse journaal keek. Nog eentje over, lekker bij de lunch straks.


2 opmerkingen:

Villasappho zei

Hoewel ik wel wat dingen kocht, bij de kringloop, heb ik niks met geen enkel uit Amerika overgewaaid feest. Daarbij korting bestaat niet, dan betaal je altijd teveel.

klaproos zei

je wordt niet goed van black Friday, ik koop niks, en zeker niet op zulke dagen :-)