maandag 8 januari 2024

Opladen

Bij mijn broer in het Hoge Noorden werd het -28 in de nacht. En zo grappig dat wij hier met -1 al de schaatsen uit het vet halen. 

Hij moet elke paar uur sneeuwruimen, anders komt hij niet bij zijn voordeur. Met een soort van sleetje, want zo'n schep als wij gebruiken (die nu weg staat te roesten in de schuur waarschijnlijk) zet geen zoden aan de dijk. Zeker niet met de hoeveelheden sneeuw die er vallen en zijn gevallen.

Mooie beelden van zijn huis en tuin. En hertjes in zijn tuin. Die van zijn struiken eten. 

Boekte eindelijk een afspraak bij de kapper. De laatste keer was voor de zomer. Zag het haar van Lenny Kuhr en wist dat ik ook zoiets wilde laten knippen. Zodat mijn oorbellen beter zichtbaar zijn. Maar dan dus wel een afspraak inboeken en dat kan niet op de tijd en dag die ik voor ogen had. Nou ja...nog even geduld dus.

Met de fiets naar het grote winkelcentrum geweest. Wilde eigenlijk de bus pakken, maar eenmaal aan het fietsen, was het zo heerlijk fris op de fiets. En met een warme jas en fijne handschoenen, prima te doen. En groot voordeel; nog niet glad of iets. 
Rondje even kijken, maar niet kopen (niet mijn maat, wel mijn kleur), dus maar online kijken of ze die maat nog hebben. Ook mijn lippenstift was er in de Parfumerie niet meer. Heb nog wel een hele volle, maar ben altijd bang dat juist die kleur eruit gaat. 

Ook maar online kijken dus en al gevonden. Voor de rest weinig echt nodig, dus zo weer terug bij het beginpunt. Daar nog een klein boodschapje gehaald en zo fijn om dat weer op eigen kracht terug te fietsen. Niet bang om om te vallen, of wat dan ook. Genoeg kracht in de benen. Ook de enkellaarsjes die ik vorig jaar kocht van Mag en steeds meer naar mijn voeten gaan staan (dat gaven ze ook aan) zaten goed en belangrijker, liepen goed (geen schurende hielen). Gun jezelf dat genoegen. 

Moest wel lachen om mijn eigen klungeligheid toen ik tot twee keer toe dingen uit mijn tas verloor. Hoe kan dat nou? Nou....er zat een gat in. Zo'n lekker klein opvouwbaar tasje. Maar ook al honderd jaar oud en al een paar keer gerepareerd. Zo is de aanbieding 2 halen, 1 verliezen geworden! Gelukkig werden de verloren items aangereikt door aardige mede-shoppers. Ik hoorde, zonder gehoorapparaten in, niet dat ze uit mijn tas vielen. Gelukkig nog een ander opvouwbaar tasje bij me.

Kijk nou toch eens wat een fijne dingen allemaal. Zo direct mijn bed opmaken met schoon beddengoed. Heerlijk vooruitzicht voor straks; dat verse bed. Nog even voor de vogels buiten de vetbollen aangevuld. Zonder netje in een ijzeren houdertje in de boom. Heb ik zicht vanuit mijn keukenraam op de vogeltjes. 

Maakte een plaatpizza met zalmstukjes en dille naar een recept van wat ik voor lunch kreeg bij een vriendin. Die zalmstukjes al voor Kerstmis gekocht en maar in de diepvries gestopt bij gebrek aan inspiratie. 

Kleding voor morgen naar mijn werk uitgezocht. 

Lunch gemaakt voor naar mijn werk. Hoop dat ik wat extra energie heb opgeladen dit weekend om de drukke werkweek door te komen. En onthouden dat ik maar voor 8 uur betaald wordt. En het niet MIJN bedrijf is. 


Image by Markus Spiske from Pixabay



Afwas gedaan. Nog een berichtje over een overlijden van een kennis beantwoord aan mijn ex-man. Vond het wel speciaal en ook apart dat wat ik ooit voor haar gedaan heb, kennelijk zoveel indruk maakte. Was een kleine moeite voor mij toen. Dat ze het in haar laatste dagen daar nog over had dat doet wel iets met me. 

Voor we het weten is je leven afgelopen. Dus wees zorgvuldig (heb het tegen mijzelf vooral nu) waar je je tijd in stopt. 















1 opmerking:

Mirjam Kakelbont zei

Een vers bed is ook lekker! Wij verschonen dat alleen op feestdagen (-: Dan hebben we iets om naar uit te kijken. En waar het stinkt, is het warm.
Lief dat mensen je verloren artikelen aanreikten. Hoop dat je snel bij de kapper terecht kunt.