vrijdag 16 februari 2024

Hak

Deed eindelijk weer eens mijn knalgroene laarzen aan. Kocht ze alweer een jaartje of tien geleden, online, enorm afgeprijsd en van een zeer goed merk. Met lekkere hakken (voor mijn doen dan). En ook nog extra brede leest. Zaten eigenlijk direct goed, tot een keer ik wel mijn hielen openhaalde (dat lag aan superhaast, stress en panty aan) en oh ja, ik had ze ook aan toen ik een telefoontje kreeg dat mijn zoon in het ziekenhuis was opgenomen, nadat hij eerder die week ook al in het buitenland in het ziekenhuis lag. En een nacht op de IC lag. 

Daarna lang niet meer aangedaan. Ze waren niet meer happy.

Tot ik een trui kocht in precies die kleur (ben denk ik een papegaai of ekster want ik hou enorm van primaire kleuren, de zogenaamde winterkleuren). Toen ik naar de kapper toog dus die laarzen weer uit de kast getrokken en fijn. Staat net iets anders een hak(je). 

En je sluipt niet door het gebouw zoals op sneakers, maar op het marmer in ons gebouw hoor je die hakken keihard. 

Dus na een week viel het mensen een keertje op dat ik mijn haar anders had. En oh wat leuk, je schoenen passen bij je trui (dat doe ik al honderden jaren, iets wat leuk bij elkaar staat en past qua kleuren; sokken, oorbellen altijd nadenken daarover; vind ik nou eenmaal leuk). Chique werd er zelfs gezegd (mijn oma zei dat vaak als een outfit haar goedkeuring kon wegdragen). Simpelweg door dat hakje??

En dan heb ik nog niet eens mijn glitterbroekrok aan gehad naar het werk!





8 opmerkingen:

izerina zei

Jij kondigde je komst aan door het geklik

nicole orriens zei

Het klinkt als een hele leuk outfit! Die mensen een beetje wakker schudt en ze echt doet kijken en zien.

Lot zei

Met dergelijke mooie opvallende kleding en je houding door het hakje valt de omvang altijd minder op. Heb ik zelf altijd zo ervaren.

KnutzEls zei

Ik zie ineens een heel andere vrouw voor me. Kleur brengt fleur.

Bertiebo zei

Wat Els zegt dacht ik ook: Kleur brengt fleur!

pourquoi pas ??? zei

Ik denk dat je anders bent gaan staan, lopen door de laarzen en door je kapsel. Meer zelfvertrouwen misschien? Dat wordt wel opgepakt. Ik weet nog dat je die laarzen kocht en daarover schreef en ik daar bij dat bos liep en om mij heen keek of ik iemand met groene laarzen zag lopen of fietsen. Dat van je zoon weet ik ook nog. Wat een schrik was dat. Fijn weekend.

mrs H. te B. zei

Ha, je goed kleden helpt je zelfvertrouwen, goed zo! (Overigens is groen geen primaire kleur, maar het kan wel lekker knallen!) Ik krijg met het voorjaar in aantocht ook zo'n zin in leuke jurken, sandalen (ik ben niet van de hakken) en knalkleuren! Ik wil een fuchsiakleurige nieuwe jurk, dit jaar!!

Sylvia zei

Leuk!
Ik houd ervan, oorbellen, matching schoenen en tas.