donderdag 1 februari 2024

Noodfonds Energie

Als ik op basis van mijn inkomen kijk naar de voorwaarden kom ik zeker ervoor in aanmerking. Zelfs na de riante verhoging. Van wel 4%. Men noemt het salarisverhoging - voor het hele bedrijf - maar is gewoon een verkapte inflatiecorrectie. 

Alleen zijn mijn energiekosten niet hoog genoeg ten opzichte van mijn bruto salaris want terug laten zetten naar reëlere schatting jaarverbruik en ik heb ook nog zonnepanelen, dus die kosten komen ook in mindering van energie-bedrag. En ik ben nog steeds zuinig met mijn gasgebruik. Veel zuiniger dan een gemiddeld eenpersoonshuishouden in een vergelijkbare woning.

Dus laat iemand anders daar dan maar fijn gebruik van maken. 

Mijn moeder zou daarvoor in aanmerking komen; haar maandkosten zijn enorm hoog, terwijl ik die al ruim honderd euro per maand minder heb laten krijgen door een overstap. Maar kijk ik naar haar verbruik is het net quitte of toch nog weer bijbetalen. Ze heeft dat geld wel en eet er geen boterham minder door. En meer dan voldoende spaargeld, dus wie weet daardoor ook niet in aanmerking voor de regeling.

Dus of ik de moeite moet gaan doen om dat voor haar aan te vragen? Merk dat alle besparende zaken die ik geregeld heb voor haar vrijwel niemand (behalve mijn ene broer) een moer interesseren. Ook mijn moeder niet (meer). Dus nog even over nadenken.




2 opmerkingen:

izerina zei

Die reserve t.o. v je moeders financiën snap ik.

Petra zei

Als je moeder meer geld bespaart, is er meer geld voor je familieleden om te stelen.
Ik zet het maar even hard neer.