dinsdag 20 februari 2024

Het kuchje van Gijs Groenteman

Luister graag naar Podcasts met o.a. Gijs Groenteman. Maar als het succes teveel wordt, of zijn maatje Marcel van Roosmalen te lang Terlouw nadoet, dan begint het kuchje. Is een soort zenuwtrekje en ik denk ook een verkeerde manier van zitten of ademhalen. 

Herken het wel.

Bij stress komt zijn kuchje ook bij mij naar boven. Noem het mijn Gijs-Groentemannetje-hoestje. 

Was heel blij dat ik zondagavond al een bakje zelfgemaakte boerenkoolstamppot uit de diepvries haalde. Thuisgekomen uit mijn werk - waar de mensen maar bleven bellen voor een afspraak -  rond 18.35 uur direct de oven aan, ovenschaaltje pakken, de boerenkool in dat schaaltje doen, wat kaas erover en lekker opwarmen (lang en langzaam). Heerlijk. 

Daarna de bups afwassen, kleren voor morgen alweer uitgezocht en dan hoef ik niets meer. Luizenleventje toch?










5 opmerkingen:

berber zei

boerenkool met kaas??????? moet er niet aan denken...(sorry)

mrs H. te B. zei

Nou, noem dat maar een luizenleventje! Hardwerkende vrouwen, dat zijn we! (Nou ja, jij nu even wat meer dan ik...)

Mirjam Kakelbont zei

Een luizenleventje...mij hoor je het niet zeggen. Wel luxe dat je niet hoefde te koken. Boerenkoolstamppot met uitgebakken spekjes. Mjam mjam.

Marjet zei

Dat kuchje van Gijs Gr. is volgens mij n soort van astma. In zijn tv programma's ligt er ook altijd een puffer bij hem en ik heb hem deze ook
zien gebruiken

Mevrouw Niekje zei

Als je het zo zegt is het natuurlijk een luxeleventje. Maar wij weten allemaal dat je die boerenkool eerst zelf moest maken, het werk moest je ook zelf doen, je kleding wassen heb je zelf gedaan. Ik ben het eens met Mrs H., je bent een hardwerkende vrouw en alles wat je hebt daar heb je zelf je best voor gedaan! Maar iets uit de vriezer eten is natuurlijk wel heerlijk als je laat thuis bent!