vrijdag 9 februari 2024

Kwijt en gevonden

Nog even iets drukker dan normaal in de ochtend, want de klikko moest aan de stoeprand gezet worden. Nooit voor de deur, maar bij een verzamelplek en die was nu alweer verderop gelegen. Dus blij toen ik op mijn fiets kon stappen richting bushalte. Hoorde wel iets vallen (ja...ik hoorde dat!), maar gaf er geen aandacht aan, tot ik in de bus merkte dat ik maar één oorbel nog in had.

En alweer zo'n creool met een staafje door je oor en daar moet dan een eindstukje tegenaan. En soms zit dat niet klemvast genoeg. Gelukkig waren dit weliswaar hele leuke oorbellen, maar ook goedkoop. En ik hoopte dat de andere oorbel dan nog bij de stoeprand lag, dat dit het geluid was wat ik hoorde.

En ja hoor, na een lange werkochtend, in de regen naar huis gefietst, zag ik iets oranjes liggen. Mijn oormerk!

Merk dat het werk me momenteel een beetje teveel wordt. Het CRM systeem blijft kuren houden. En wat geinig, nu had onze leidinggevende ook eens een poging gewaagd iets in een dossier te krijgen, nadat ik wederom een noodkreet had geplaatst, met screenshots, wat voor meldingen ik kreeg en het niet meer te doen was, op die manier je werk doen.

Ja, was toch wel heel vervelend. Je bent zo een uurtje zoet met één dossier was zijn ervaring. 

Hij ging er werk van maken gaf hij iedereen aan en ik hoopte hierdoor al op meer begrip voor mijn situatie. 

Stond vanochtend een afspraak voor mijn balie en ik had in de vroegte nog wel iets in de planning gezien, maar kon me niets meer daarvan herinneren. Helemaal niets ermee gedaan. Een soort van black-out of zo gehad kennelijk. Oh ja...dat was natuurlijk toen ik er zwaar klaar mee was, dat ge-emmer met dat uploaden, stagiaires inwerken die toch niet blijven of eentje die er de kantjes vanaf loopt. 

Gelukkig de boel nog een beetje netjes kunnen afhandelen, collega had er gelukkig ook begrip voor. Maar man man man....wat wilde ik graag heel lang onder een zacht donzen dekentje gaan liggen. 

Hadden ze ook bedacht lekker te gaan boren en breken (lees tegels losbikken) bij mijn werkplek beneden. Kreeg een telefonische aanmelding door en verstond er met mijn gehoorapparaten op standje 200++ nog niets van. En de collega die zo lekker hard praat was er ook weer. 
Tel daar een jankend kind bij op = feest.

Dan was ik zo blij dat mijn ochtenddienst erop zat en ik snel snel snel naar huis kon om daar verder thuis te werken. Oh ja...voor ik het vergeet; de trein was in de ochtend te vroeg op mijn eindstation. Te vroeg! Moest haasten om mijn spullen te pakken. 

Had al rekening gehouden met regen op de terugweg. Vera-hoedje mee. En gebruikt. 
Doorgebuffeld in de middag en ik zou nu nog wel bezig kunnen zijn, maar hield toch maar op. Niet vroeg, meer dan een uur later dan normaal, maar iets meer overzicht van wat er nog gedaan moet worden. Fijn dat een collega aanbood om een stukje van mijn werkzaamheden over te nemen.


 





8 opmerkingen:

Bertiebo zei

Het houdt ook niet op bij jou hè. Ik dacht vroeger toen ik nog werkte dat ik het druk had en dat was ook zo. Maar de omstandigheden en vooral de directeur en de adjunct waren prettig en steunden waar ze konden en stonden achter je. Ik vind hoe het bij jou gaat echt akelig allemaal. Kijk nou maar uit! Solliciteer je nog?

izerina zei

Houd jezelf in de gaten. De druk wordt wel groot

nicole orriens zei

Wat fijn dat de oorbel er nog lag! Dat is dan toch iets positiefs in deze lastige tijd.

Petra zei

Hopelijk voel je je snel weer wat energieker. Fijn dat de lente er aan komt, met regen en al.

KnutzEls zei

Pas op jezelf, let op dat je niet door brandt.

mrs H. te B. zei

Hard werken is meestal niet zo'n probleem, het zijn de arbeidsomstandigheden, het niet gehoord worden, wat het zwaar maakt... Pas goed op jezelf, voorzover mogelijk. O.a. door "het wonder van de gevonden oorbel" te benoemen - de mooie dingen zien helpt ook, is mijn ervaring. Nu nog 1 werkdag, dan lekker weekend - tuinplannen? Andere leuke dingen doen (uitgebreid douchen, lezen, er op uit???) .

Lot zei

Tijdje geleden gaf ik op een blog een tip voor een leuke film, maar weet niet meer bij wie.
Vannacht is hij op NPO 2 om kwart over 12, dus voor wie kan terugkijken: Claire Darling met Catherine Deneuve. Wij vonden hem bijzonder leuk en apart

Mevrouw Niekje zei

Ik lees in de reacties dat je voorzichtig moet zijn en dat vind ik ook. Je kan ineens omvallen, opgebrand zijn of hoe je het ook noemt, het is je werk en zeker belangrijk, maar jouw gezondheid is belangrijker! Fijn weekend!