maandag 12 februari 2024

The Irish builder

Zag gisteren in het grote winkelcentrum dat onder de oude Vleugelnootboom echt honderden Sneeuwklokjes bloeiden. En de oude boerderijtjes waar ik langs fietste hadden dat ook. Zo prachtig! En ik was blij dat ik dat nog allemaal zag en vooral kon waarderen.

Lekker geslapen in mijn vers opgemaakte bed. Dan heb ik zoveel genoegen van mijn gestreken slopen. Werd wakker en kon niet zien aan het licht hoe laat het was. Oh ja, het regende dan ook en dan is het altijd donkerder door de bewolking. Was een fijne tijd om wakker te worden. 
Heel lang in het Rabbithole van internet verbleven. Maar ik had mezelf toestemming gegeven, dus niks aan de hand. En werd bovendien vrolijk van mooie tuinen, katten die kattig zijn, bloemen, dansende en vallende mensen. Wat zegt dat over mijn Algoritme?

Zag dat mijn kapsel nog goed zat, dus niet wassen; dat doe ik vanavond dan wel. En er dan iets meer tijd aan besteden, zodat het ook dan weer fijn valt. Als het nou ook nog eens niet regent of vochtig is of ik gewoon de hele week binnen blijf hahah, dan blijft het wel leuk zitten. Oh ja, ook geen verkeerd zittende headset op hoef. Verkeerd, want bij een hoorapparaat moet je 'm eigenlijk achter je gehoorapparaat plaatsen, want daar komt het geluid binnen. Valt onder klotebeleid en ook dat moet ik dan maar eens aankaarten. Als ik er de energie voor heb, want bij voorbaat weten dat er niets mee gedaan wordt (zoals bij de impact van de commissie Van Rijn - iedereen zit er nog en we gaan gewoon weer verder zoals we al jaren doen) maakt je murw.

Lekker roereitje gemaakt, koffie met opgeschuimde sojamelk en rustig de dag beginnen. Rustig vooral. Geen druk. Niets moeten. Wel van alles mogen!

Toch een beetje hoge ademhaling doordat mijn Scandinavische broer de mail van mijn moeder op afstand (alleen hij kan dat, iom moeder) nakeek op spam en een rekening zag voor een nieuw gasfornuis. Mijn moeder kijkt dus ook niet meer in haar mailbox. Stuur daar dan dus ook niets meer heen.

Daar hadden de anderen het over gehad - HEEEEEEEEEL onveilige situatie nu volgens de ergotherapeut, dus daar moest ook een nieuwe komen. Op de factuur zag ik het telefoonnummer van andere broer, dus maar even gevraagd of eea geleverd is en of deze factuur betaald kan worden. Heel kort antwoord. En niks erover dat dit al een week geleden was. Lul.

Laat maar los. Betaal de rekening gewoon voor je moeder en doorrrrrr.

Volgende projectje is het verbouwen van de badkamer door wat ik maar The Irish Builder noem. Zo goedkoop is zijn offerte dat kan bijna geen kwaliteit zijn. 




Maar ja...zij hebben dat bekokstoofd en zo zal het ook gaan. Met of zonder mijn instemming. Of ik me er nou mee bemoei (wat heb ik nou te miepen toch als oudste kind?) of niet. Voor mijn bloeddruk is het veel verstandiger om ook dit los te laten. 

Wat een feestje om bij Podium Klassiek een favoriete artiest te horen spelen: Laviana Meijer op de harp. Prachtig. 

Met dit alles probeer ik het mooie te zien, te beleven en te voelen. En waar het allermooiste een lieve foto van jongste kleinkind op vakantie far far away is. 

Lekker kneuterig he?

 

1 opmerking:

izerina zei

Moeilijk om los te laten. Maar wel het beste voor je rust