donderdag 15 februari 2024

Valentijnsdag

Sneed nog een stukje van mijn rode tulpen af, halen ze misschien nog net het weekend. Verder ben ik niet zo'n bloemen in vaas-fan, maar tulpen bekoren me altijd. En vooruit; narcissen ook wel, maar die vind ik eigenlijk het mooist in de volle grond.

En je moet toch wat op zo'n druilige mot- tot gewone regendag. Wat liefdevolle zaken doen voor mijzelf. 

Op tijd uit bed, douchen en aankleden. Even snel in de regen een boodschap gedaan en dan snel weer terug. Koffietijd. 

Kom tot weinig merk ik, maar dat mag. Beetje lezen, beetje breien ondertussen (Honderdjarenproject zo voelt het). Drie pennen en dan ben ik er wel weer klaar mee. 

Telefoon resetten want de app geeft aan dat mijn gehoorapparaten uit staan en niet te vinden zijn. Toch doen ze het en zitten in mijn oren. Maar het aloude resetten van de hele bups werkt nog altijd prima. 

Ondertussen wordt het steeds donkerder buiten en de middag moet nog beginnen!

Heb ook nog gewerkt, uiteraard wel aangegeven, dat ik niet voor noppes dit doe, maar omdat er structureel te weinig uren zijn om het werk te kunnen doen. En ik deze uren ga compenseren door een middag elders vrij. Maar was ook nodig voor mijn eigen gemoedsrust. Overzicht hebben en houden. En misschien ook omdat ik niet overvallen wil worden door zaken die vergeten zijn te doen. Niet eens door mij allemaal, maar veel ook wel door mij. Te druk. 

Bedacht dat ik iets leuks moet hebben om naar uit te kijken en boekte een reservering voor de Frans Hals tentoonstelling in het Rijksmuseum. 

En fohnde mijn haar in een mevrouwen-kapsel. Leuk voor een avond; morgen weer door de regen fietsen, dus weer plat haar :) 






2 opmerkingen:

izerina zei

Heerlijk zo'n bijna vrije dag

Mirjam Kakelbont zei

Losbandige tulpen in een vaas kan ik waarderen. Dat leest als een nuttige en aangename dag. Goed dat je je grenzen aangeeft op je werk. Die Frans Hals-tentoonstelling lijkt me zeer de moeite waard! Zag het filmpje over de verhuizing van zijn werken.