zondag 3 augustus 2014

Ik wil..

Ik wil een auto, een kleintje maar, die altijd paraat staat, zodra ik behoefte krijg om naar een zonnige plek aan het water te gaan;
Ik wil vrouwelijke jurken, in alle kleuren en patronen die soepel vallen;
Ik wil dat die jurken in een perfecte walk-in-closet hangen in plaats van 2 standaard waaibomenhouten-kledingkasten met een roetje van een meter, van de woningbouwvereniging van 30 jaar oud;
Ik wil wakker worden met uitzicht op een azuurblauwe zee;
Ik wil dat als ik op vrijdagmiddag geld naar mijn rekening overmaak het er na een uurtje opstaat, niet pas maandagochtend;
Ik wil een man die is zoals in romantische boeken - woest aantrekkelijk, attent, altijd de bril omlaag, een niet onaanzienlijk kapitaal her en der, maar niet alleen in de stenen, een baan, maar niet eentje waardoor hij alleen maar aan het werk is, intellectueel, maar geen Grachtengordel met Rode Broek-man;
Ik wil meedoen met het leven, niet meer elke dag mijn achtertuin als blik op de weg;
Ik wil krullen a la Dieuwertje Blok;
Ik wil kekke jasjes, getailleerd, ook in mijn maat, met van die kleine schoudertjes;
Ik wil mensen die als ze een auto (of meerdere auto's)  hebben ook eens bij mij langskomen ipv dat ik altijd naar hen af moet reizen;
Ik wil dat mijn zusje van haar angsten af is;
Ik wil dat mijn broertje weer gelukkig wordt;
Ik wil op schoenen met mooie hakken kunnen lopen, schoenen die moeiteloos passen, zonder wekenlang met blaren op je hielen en geamputeerde kleine tenen rond te strompelen;
Ik wil moed hebben;
Ik wil voeten zonder eelt hebben;
Ik wil uren tongzoenen;
Ik wil genoeg geld op de bank om nooit meer bang te hoeven zijn voor mijn financiële toekomst;
Ik wil aan rijke wijven in Bloemendaal of Wassenaar mijn schilderijen verkopen voor veel te veel geld;
Ik wil aangeraakt worden;
Ik wil een witte clematis achter in de tuin, die niet na een maandje verwelkt;
Ik wil een enorm zwembad in mijn tuin; in de ochtend opstaan, hoppa eerst even baantjes trekken en dan de dag goed beginnen, zonder aankleden, omkleden, uitkleden, afdrogen, aankleden, omkleden, rotsokken aan;
Ik wil een vetceldonatie-bank beginnen met een fikse eerste inleg van de grondlegger;
Ik wil uren lachen, zo erg dat ik pijn in mijn kaken krijg;
Ik wil dat men aan mij denkt als een vrouw die niet onder een één-persoonsdekbedje ligt, maar in zo'n rond James Bondbed met van die satijnen lakens waar je direct vanaf glibbert en dan alsnog op de grond belandt;
Ik wil een poort in mijn achtertuin kunnen maken;
Ik wil iemand die dat maakt;
Ik wil zo'n echtgenoot die dat moeiteloos in elkaar knutselt;
Ik wil dat reizen met OV minder duur is;
Ik wil dat één keer epileren van haren op mijn kin voldoende is om blijvend haarloos te zijn daar;
Ik wil zo'n vrouw zijn die zich in 20 bochten kan wringen doordat ze al jaaaaaaaaaaaaren yoga doet; alleen bij mij zal het dan wel neerkomen op de Opwaartse Poes (met dank aan De overgangstergirls site):




Ik wil minder willen.




10 opmerkingen:

jenneke zei

Als je ziek bent heb je maar 1 wens............
Jenneke

Pecunia zei

Die laatste is wel de essentie, denk ik zo.

jenneke zei

Mijn reactie is niet vervelend of rot bedoeld hoor.

martine zei

Knap van jou om dat allemaal te verwoorden. Je verdient alles.

Janne zei

....dat is wel heel erg veel! En ook nog allemaal voor jezelf.......
Koop een grote vijl en begin met het eelt van je voeten te halen. Zonder eelt aan je voeten zit je bast lekkerder in je vel!

Anoniem zei

Wat een vreemde reactie bovenaan. Ik hoop dat je betere tijden gaat kennen. Je doet het prima. Ben een trouwe lezer maar reageerde nooit.
Els

Unknown zei

ik raad je aan om iig regelmatig een 1/5 staatslotje te kopen;-]] iedere maand lekker fantaseren.
weet dat je best tevreden bent met wat je hebt en dat dit gewoon maar wat geestige fantasietjes zijn.
ik heb niet zoveel wensen geloof ik, nu buikgriep en dan is het idd het enige dat ik wens gezondheid is.
maar als ik dan toch gezond zou zijn, dan lijkt het mij gaaf om een huiskamer te hebben met ramen op alle windrichtingen, een nog grotere tuin en dan ook maar een leuke tuinman.
Een coupeuse die alle kleding die ik teken voor me kan maken, uitsluitend bio eten kunnen kopen.
De mooiste kunst kopen.
Bij vrienden die krap zitten anoniem goed gevulde envelopjes in de bus gooien.
Ruim doneren aan goede doelen waar niets aan de strijkstok blijft hangen of zelf een stichting opzetten.
Zonnepanelen, kippies, een vijver of slootje met veel leven erin.
Bescheiden toch;-]]?

Groet Linda



Anoniem zei

Tong inde wang stukjes worden vaak niet begrepen, ik herken het wel. Leuk, geestig en al te waar. Ik wens je toe vooral te zijn wie je bent, een eerlijk en humorvol mens. Goed genoeg voor mij!

Vlierbloesem zei

Mooi blogje ;-)

Nietzomaarzooo zei

Dat snap ik wel hoor en het is ook maar net wat speelt in je eigen leven als je dit soort opsommingen leest. Gezondheid is een kostbaar iets.