zondag 24 augustus 2014

Laten we zacht zijn.

Net terug van een rondje fietsen; heerlijk dat ik me een nieuwe achterband kon veroorloven en dus weer mobieler ben. Bovendien is het droog, het zonnetje schijnt, niets moet of hoeft; was will das weib noch mehr??

Nog beter en zachter voor mijzelf zijn. Dat wil ik nog meer. (En de Staatsloterij winnen, maar dat valt in een andere categorie). Ik merk wel de invloed van de EMDR sessies. Ik ben minder bozig en wrokkig naar mijn verleden en ook het heden en kan de zaken laten waar ze horen. Om in EMDR termen te blijven; in het laatje van vroeger.
Wel frappant dat mijn broertje me wat dingen over vroeger vertelde, zijn rol in de familie en dat ik zijn pijn direct voelde. Alsof wij kinderen erbij hingen, ingeklemd tussen het slechte huwelijk van mijn ouders, buffers, afleiders en vredestichters. Altijd een zesde zintuig voor wat er nu weer in de lucht hing en alert op stemmingen en nog alerter op uitbarstingen van geweld, frustratie en woede. Klappen-opvanger, bliksemafleider. Maar nooit goed genoeg om er gewoon te zijn.

Op zondag de dag dus maar zacht en rustig beginnen. Geroosterd notenbrood (toe maar wat een luxe, maar 35% afgeprijsd omdat het over de datum is) met lemoncurd (ook ooit uit een bak met MOET WEG en ik doe er al heel lang mee)  en een zacht eitje. En een kopje koffie. Om een mooi bord en in een mooi kopje. Gewoon omdat dit er fijn uitziet.

Daarvoor douchen, aankleden en een (zondags)jurkje aandoen, bijpassende oorbellen uitzoeken en een leuke sjaal erbij. Make-upje op en klaar voor de dag. Niet dat ik iemand zie, maar het voelt beter om er goed en verzorgd uit te zien. Aangekleed gaat (nog steeds niet) uit. Geen zin in drukke massa's momenteel.

Vanochtend alweer een Scandinavische thriller via de vakantiebieb uitgelezen. Geheel gratis. Mooie service toch van de bibliotheek.

Wilde in de tuin eten, maar er vielen toch 3 druppels, dus toch maar binnen eten. En daarna nog even een leuke film gekeken die ik opgenomen had. Saving Grace. Heerlijk luchtig, Engelse humor en een creatieve manier om je inkomen te vergroten. Die had ik nog niet gelezen in de bezuinigingsblogjes.


Ook met de eeuwig grappige Martin Clunes, die later Doc Martin zou spelen, gebaseerd op zijn karakter in deze film. En waarvan ze in Nederland Dokter Tinus hebben afgeleid.

Martin Clunes...ik vond hem al grappig toen hij in Men Behaving Badly speelde...en ik dat in de jaren 80/90 keek op de BBC.  Met zijn te grote oren en ogen.

En grappig dat de hoofdrolspeelster nu te zien is in de detective-serie Vera, waar ze een grumpy old woman speelt, maar wel een slimme want bij de politie, de ene misdaad na de andere oplossend.

En die meneer Graig Ferguson is ook leuk opgedroogd.

Ik ben blij dat ik weer hardop (all by myself) zit te lachen om hilarische scenes. Kan wegdromen bij leuke meneren. Leuke meneren opmerk. Maar voorlopig nog weinig meer dan dat durf. Kijken achter glas.
En een rondje fietsen, zonder afstappen.

Nou ja; later lachen we erom!










3 opmerkingen:

Anoniem zei

Volgens mij is de film Saving grace losjes gebaseerd op het leven/ervaringen van de Engelse schrijver Mary Wesley. Ik heb hem ook gezien gisteravond vond hem heel leuk.

Ivy zei

Ik zet hem op mijn lijstje, ben dol op Engelse series, detectives en films. Bedankt voor de tip.
Vera staat dus ook onder mijn lijstje 'favorieten'.

Elisabeth zei

Tja de loterij winnen hopen we allemaal stiekem wel een beetje op .Het gedeelte over je jeugd is herkenbaar en ik vraag me af of EMDR ook mij wat zal kunnen helpen om de boosheid een beetje kwijt te raken .Je ontbijt klinkt heerlijk in elk geval en goed voor jezelf zorgen moet je echt blijven doen !