zondag 23 november 2014

Als je kijkt, dan zie je wat - da's logisch he!

Rustig wakker geworden en zo fijn dat ik niets hoef van mijzelf. Geen verplichte bezoekjes, niet aan familie noch aan meubelboulevards of gewoon doelloos winkelen. Heerlijk.

Dus na een eitje en een kop koffie maar even de winterjas aangedaan en een blokje om. Dat werd een iets langer blokje om toen bleek dat mijn knie dat wel aankon (had me iets vergist in de diepte van de afgrond bij  de busbaan afgelopen vrijdag, dus toen klapte ik iets te hard (en dat gaat natuurlijk extra hard met meer gewicht) op den knie).

Dus richting bos (nou ja...aangelegd bosachtig groot gebied) en liep eens in een andere richting dan ik normaal zou lopen. Maar wat was het warm buiten. Ik zweette als een otter in de winterjas. Of die jas was zeer warm of ik was dat, maar snel de rits losgemaakt en met open jas lekker doorgestapt. Of getript, want ik maak kleine pasjes. Vind ik zelf.

Anyways...het was dus een groot blok om en ik was gewoon blij en dankbaar dat ik dat deed. Ik kon tenslotte ook zielig thuis blijven sippen.

En als bonus zag ik in de verte in het bos, bij een ringbaan voor paarderennen, opeens mijn Prins op het Witte Paard. Oudere man, geld genoeg want hij kan iedereen kadootjes geven...en hij is nog single!

Sommigen van zijn Pieten zwaaiden naar me, maar once you go black, you need to go there again zeg maar. Maar zo grappig; zie je opeens Sinterklaas op zijn paard in het bos! Je moet dus wel heeeel goed kijken, want ik had niet ingezoomd (en zag zonder leesbril niet zo snel hoe dat moet).




Nu even rustig nog wat lezen. En een beetje uitdampen. Scheelt wel dat de kachel nog steeds overdag niet hoger hoeft dan 15 graden. Dan is het hier in huis zo rond de 17 en ben ik lekker bezig, is dat warm genoeg.

Het is een immens fijn gevoel om tevreden te zijn met wat er allemaal wel goed gaat rondom je. En je niet (meer) blind te staren op hoe anderen succesvol(ler) lijken te zijn om je heen. Wat telt is hoe ik het ervaar. En ik ben een tevreden mens.

Zo..nu een lekkere kop koffie met opgeklopte sojamelk.

1 opmerking:

Lot zei

Wat een fijne opgewekte blog. Heeft de bios je ook veel goed gedaan?

Ga zo door!

Hoe gaat het me eetpatroon?