donderdag 29 september 2016

Een slimme meid is op morgen voorbereid

Het geeft me rust in mijn hoofd om als ik thuis kom, direct mijn lunchpakket voor de werkdag erna gereed te maken en in de koelkast te zetten. En helemaal rustig word ik als ik ruim van te voren ook al klaar heb hangen wat ik de volgende dag aan doe.

Doe ik trouwens altijd: de avond van tevoren vast uitzoeken wat ik aantrek. Heb maar een kleine kledingkast, dus het is nooit lang denken, maar wel denk ik na welke kleur me extra kracht geeft. Of mijn stemming goed uitdrukt.
Voel ik me bedrukt en matig, dan helpen krachtige kleuren me door de dag heen (oh...die draag ik wel heul vaak!).

Qua kleuren ben ik waarschijnlijk net een middelbare papegaai, want ik hou van lekkere felle (Wintertype) kleuren.

Afbeeldingsresultaat voor wintertype kleuren

Dat zal wel niet geheel in het modebeeld passen maar wel bij mij.  En sommige kleuren vind ik zo betoverend mooi, daar val ik altijd voor.

Ook maak ik, qua voorbereiding, elke dag een lijstje - noem het mijn bulletjournaal - wat ik die dag echt moet en wil doen.  En een lijstje wat ik ongoing noem. Geen haast, maar wel een keertje regelen of afhandelen.

Toch ben ik tegenwoordig ook steeds meer aan het werken aan het nu. Want alleen maar bezig zijn met morgen, dan vergeet je dat je nu leeft en nu dingen ervaart.

Wat Eckhart Tolle me leert is dat als ik kijk naar het nu, ik in staat kan zijn om compleet tevreden te zijn.

En zo dacht ik vanochtend; nu ben ik gezond opgestaan, heb nu een dak boven mijn hoofd, ik heb te eten en ik leef in een veilig land. Alleen dit alles is genoeg om tevreden te kunnen zijn voor velen in deze wereld. Probeer dan ook om dat zelf ook te zien. En te ervaren.

En minder te hopen dat het morgen beter wordt. Misschien is het nu al heel goed.








2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat doe je heel goed.

Anoniem zei

Dat is een prima insteek! Trouwens ik ben ook zo'n ouwe papegaai!