dinsdag 7 maart 2017

Stemmen

Via een app van de bibliotheek luister ik naar luisterboeken. Vooral als ik in de nacht wakker lig en soms als ik in slaap wil vallen.

Sommige boeken zijn niet zo geschikt (een thriller voor het slapen gaan mwoah...die lees ik liever zelf) en het ligt ook aan de stem die gebruikt wordt.

Een tijd terug keek ik naar een literair programma op NPO2 met de Belgische schrijver Dimitri Verhulst.

Wat een aangenaam hoofd, maar vooral stemgeluid heeft hij. Doet me denken aan een voormalig minnaar die me heerlijke dingen in mijn oor fluisterde met net zo'n stem. Dus toen ik hoorde dat zijn boek door hemzelf was ingesproken was dat fijn wegdromen. Ik zou niet weten waar zijn boek over gaat - iets met de laatste liefde van zijn moeder of zo - maar die stem is heul fijn.

Afbeeldingsresultaat voor dimitri verhulst

Las trouwens in een column van Aaf Brandt Corstius over Dimitri:

"Dimitri Verhulst wist te goed dat hij een ik-heb-een-goeie-kop-man was". Die column geeft goed weer hoe hij overkomt op het scherm. Mooi boy.

Die serie springt overigens van het ene naar het andere thema, land en schrijver waardoor ik soms moet zoeken naar samenhang maar blijft toch interessant om te zien waar de link zit tussen Markies De Sade en Hans Christian Andersen volgens Dimitri zit.







2 opmerkingen:

Pecunia zei

de link zit tussen Markies De Sade en Hans Christian Andersen...dan moet je wel een heel creatieve geest hebben als je daar een verbinding tussen kunt vinden. Anderzijds...de originele sprookjes waren veel macaberder (is dat een juiste verbuiging?)en bruter dan de vorm waarin wij ze nu kennen....

Petr@ zei

Haha het gaat jou om het stemgeluid, maakt niet uit wat hij vertelt.
Hij ziet er inderdaad goed uit, heb je toch een man in je bed ;-)