woensdag 1 maart 2017

Toch happy

Tussen het regelen door en het wachten om teruggebeld te worden, zit ik op mijn werkplek - want je hebt gewoon geen tijd om ziek te zijn, om bij te tanken van wat mijn werk met je doet en vooral hoe het voelt om totaal waardeloos te zijn voor het bedrijf, inwisselbaar en niks geen fijn kaartje met wat jammer dat je ziek bent, want dat ben je anders nooit en oh oh oh wat is die Citroen toch altijd keurig op tijd, nooit ziek en altijd scoort ze.

En hoe ingewikkeld het is om als je liever de hele dag onder een dik dekentje zou willen liggen, toch in aktie te moeten komen. Zaken regelen, uitzoeken, opzoeken en navlooien.  Nog maar weer langs de huisarts om bijstand te vragen bij alles.

Dus moet ik mijn zinnen blijven verzetten en blijven kijken naar alles wat mooi en goed is.

Dat we na het wandelen vaak nog even een visje halen bij het marktje bij mij in de buurt. Ik geef de bestelling door en hij rekent af en dat deze week de visboer gewoon het wisselgeld bij mijn visje deed. Dan wordt de vis eens een keer niet duur betaald!

Dat ik zo blij word van mijn schilderijen en schilderijtjes die ik al een hele tijd anders op wilde hangen. Of die stof aan het verzamelen waren op de hobby/rommel/logeerkamer. Had een idee in mijn hoofd en nog een hele mooie poster die ik al een jaartje of wat in wilde lijsten, dus begin van deze week, lijstjes gepakt, schilderijtjes schuiven en een compositie gemaakt en wat leuk; een ander uitzicht. Gratis uit eigen museum.
Een paar eigen etsen (jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren terug gemaakt, toen ik nog geld had voor een cursus) en staat gewoon vrolijk en lente-achtig.

Blij worden van de 3 narcissenbolletjes die bijna niks kosten en zo vrolijk geel staan te zijn en als ze uitgebloeid zijn, dan gaan ze de tuin in en mogen ze daar volgend jaar weer bloeien.

Blij dat ik de energie had om wederom wat printwerk te doen in de plaatselijke bibliotheek en daar met de fiets heen kon.  Daar de energie voor had. En de tegenwoordigheid van geest heb om na het printen even de pc opnieuw op te starten, zodat niet al mijn te printen formulieren voor de volgende gebruiker te lezen zijn.

Blij dat het vandaag de 1e van de maand is en ik de huur betaald heb. Kan ik in ieder geval nog een maandje met een gerust hart hier wonen en hoef ik nog geen grote doos te zoeken voor onder de brug.

Blij dat ik een patroontje vond van babysokjes en ik die breide alsof ik het dagelijks deed. Leuk kadootje voor het  toekomstige kleinkind van man met hond.

Blij dat het goed gaat met zoonlief. Blij dat mijn dochter weer aan het werk is en ook dat haar goed afging. Ze wist alle codes nog uit haar hoofd zei ze.

Blij dat er van de week een jongen aan de deur stond die voor een goed doel geld vroeg. Meestal laat ik me niet verleiden, maar ik dacht dat ik het, ondanks mijn gezeur dat ik geen inkomsten heb en nul financiele zekerheid, het toch eigenlijk heel erg goed heb. Want ik sta daar aan de deur met mijn dikke reet van teveel eten, ik rolde die ochtend uit een veilig warm bed en kon daarna gewoon warm douchen en ik mag zeggen wat ik wil. Dus hoe slecht heb ik het dan?

In mijn familie gaat er een gezegde: Wie klaagt die draagt. En zo is het maar net.









4 opmerkingen:

Maria zei

Mijn favoriete liedje om mee te brullen is : I will survive- Gloria Gaynor. Werkt ook positief :)

Anoniem zei

Chapeau.

Toos zei

En ik word blij van jouw geschrijf!!
Succes met alles!

Luz zei

Wat ben je toch een topwijf!