Geweldig! Mijn normale trein vertrekt nu 6 minuten eerder en komt op dezelfde tijd aan als in het oude dienstrooster. Kennelijk al vertraging ingebouwd. Geen extra stop.
Bussen vertrekken ook op andere tijden, dus dan zou ik nog vroeger van huis moeten om te vroeg, met het oog op vertragingen, uitval etc, een kwartier voor aanvang werktijd aan te komen.
Tijd voor verandering dus. En ja, later zijn de bus en de trein nog voller en minder kans op een zitplaats. Dat moet dan maar. Dan maar hangen in de hengels. Fijn met zware tas en laptoptas (ook te zwaar, is een soort draagbaar kantoor, met dank aan de fucking flexplekken, waar ik geen afsluitbare kast heb).
Maar ik trek het moeilijk merk ik. Vroeg op, in het donker weg, in het donker thuis en dan een korte avond nog maar, waarin in nul energie heb om nog iets leuks te doen, - hoe hebben mensen tijd voor een hobby buitenshuis - behalve eten, afwassen en de volgende dag voorbereiden. Zo ervaar ik dat nu.
Dus ga deze weken maar die latere trein pakken - als hij gaat, want te vaak op de borden gezien dat deze uitgevallen was - en kom precies op tijd! Of niet.
Dat mislukte direct vandaag al.
De eerste ervaring met het nieuwe dienstrooster van zowel de bus al de trein was geweldig weer. De bus kwam op tijd en was vroeger dan de planning op het station.
Daar waren vrijwel alle trein te laat, of afgelast. Mijn trein vertrok uiteindelijk met 25 minuten vertraging. Joehei!!
De aardige conductrice maakte wel 100 maal excuses. Er bleven seinen op rood staan elders, dus niets kon door.
Op de terugweg ook vertraging. Pas als je al op het perron staat, zie je dat. En onderweg langzaam rijden want de stoptrein reed voor de intercity.
Bal!
Voor die enorme salarisverhoging hoef ik ook niet meer extra inzet te tonen. Wel voor de cliënten.
Men lacht zich gewoon een kriek op het hoofdkantoor. Zie die sukkels daar toch eens hun best doen, hopen dat ze ooit die wortel krijgen die we ze voorhouden. Sparen we weer mooi geld uit voor hogere lonen. En dus hogere pensioenpremie's etc etc. De eerste besparing is altijd op personeelskosten. Dus Joehei...hebben we mooi gefixed.
Allemaal meer taken erbij voor hetzelfde geld.
6 opmerkingen:
Het ergste vind ik dat je geen puf meer hebt voor andere zaken als je eenmaal thuis bent.
Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe baan? Als ik je blogjes bij elkaar optel, ben je uren bezig om in oncomfortabele omstandigheden van en naar je werkplek te komen, waar je niet gezien wordt door je collega’s, niet gewaardeerd wordt door je leidinggevende, je niet gesteund voelt door de organisatie en waar de sfeer niet alleen kut is maar het salaris ook… rennen! Bianca
Bianca, ik begrijp je reactie, maar heel veel keuze heeft Cellie nou ook weer niet. Leeftijd weetjewel.. zestigplus.
Hetzelfde werk doen, maar bij een andere werkgever. Vanuit een baan solliciteren naar een andere baan is makkelijker. Maar een werkplek in of dichtbij je eigen woonplaats zou wel heel veel schelen voor je. Je hebt de afgelopen jaren een netwerk opgebouwd van gemeenten en bedrijven woningbouwverenigingen enz. met wie je regelingen regelt voor jouw cliënten. Laat zoveel mogelijk mensen weten dat je uitkijkt naar een werkgever dichterbij jouw woonplaats. Geef de vertragingen als belangrijkste reden op dat je nadenkt over een andere baan. Niet de slechte sfeer of flexplekken, niemand zit te wachten op een negatieve nieuwe collega. Wie weet zit er iemand te springen om een goed ingewerkte casemanager. Fijne vrije feestdagen alvast. Bieke
Wat Bieke zegt ! Dit is zo toch niet vol te houden? Ik lees hier af en toe maar altijd gaat het over het verschrikkelijke OV en het feit dat je werkt bij een waardeloze organisatie op het gebied van personeel. Dat je geen puf hebt voor prettige dingen in de vrije tijd is heel gevaarlijk op den duur. Je kunt wel bij voorbaat zeggen dat je te oud bent voor een andere werkkring.... maar momenteel zit men overal te springen om gemotiveerd deskundig personeel.
Ik zou een gesprek met de arbo-arts of bedrijfsarts gaan aanvragen, want op deze manier loop je tegen een burnt-out aan en dan kun je niets meer voor je clienten betekenen..
Succes, Marijke
Een reactie posten